Motociclisme
Sant Julià de Lòria epicentre Mundial, del motociclisme
Sant Julià de Lòria acollirà per 24a vegada el Campionat del Món a l’aire lliure i esdevé referència mundial
Per 24a edició, el Mundial de trial fa la seva aturada a Andorra i aquest cap de setmana Sant Julià serà l’epicentre de la gran cita mundialista. Els focus, com és habitual, estaran a sobre del 30 vegades campió del món, el resident Toni Bou, que arriba líder a la prova laurediana amb 10 punts i després de sumar una victòria i un segon lloc a la darrera trobada, la primera de la temporada, a l’Hospitalet de l’Infant (Tarragona). Jaime Busto, amb 11 punts, és segon de la general i serà el principal rival de Bou, mentre que el català Adam Raga és tercer amb 32 punts.
El traçat tornarà a tenir molts al·licients i maldecaps per als pilots, com les zones del riu. “Hem entrenat per minimitzar els errors, però les vuit zones de riu segur que em penalitzen”, va assenyalar Bou. “[Les zones de riu] No són les que més m’agraden, on em sento més còmode, però hem treballat per ser competitius. L’únic que és clar és que els resultats dels últims anys no han estat els que voldríem. Sí que hem aconseguit victòries, però no hem aconseguit el doblet de guanyar les dues curses”, va lamentar el pilot resident.
Debut de Gaudí Vall a Trial2
A la categoria de Trial2 hi haurà dos representants andorrans, Gaudí Vall, que s’estrena, i Jordi Lestang. Ambdós pilots, que coneixen el recorregut a la perfecció, afronten la cita laurediana molt il·lusionats i, tot i marcar-se un Top 15 com a gran objectiu, només pensen a gaudir. Lestang va comentar que “el riu m’agrada bastant, perquè hi entreno des de sempre. La pressió per córrer a Andorra no és un pas cap problema i és un fet que em motiva bastant”. Per part seva, el jove Gaudí Vall va sostenir que “hi ha algunes zones a les quals estic molt acostumat, però el riu no se’m dona especialment bé. Tot i això, hi hem treballat molt”.
Una de les grans novetats serà la participació del pilot de moto elèctrica, el francès Gael Chatagno, fora de la categoria de Trial E, per fer-ho amb el Trial2. “Estic convençut que en un màxim de dos o tres anys les motos elèctriques podran fer el salt i competir directament amb les de Trial GP”, va assegurar Chatagno, que ja va acabar en el quart lloc a la prova de l’Hospitalet de l’Infant. Enguany també hi haurà la competició del Trial Women GP, amb l’actual campiona, la britànica Emma Bristow, com a principal favorita. “Tinc bones sensacions del cap de setmana passat i em sento positiva de cara a la prova, tot i que per l’altitud el rendiment pot ser diferent”, va indicar la pilot britànica. La sortida, avui a les nou del matí des de la plaça de la Germandat.
LA REESTRUCTURACIÓ DEL CALENDARI CONFECCIONA UN MUNDIAL AMB SIS PROVES
La reestructuració del campionat que al març va canviar completament el calendari de la Copa del Món de trial aprovat inicialment per la Federació Internacional de Motociclisme (FIM) ha convertit la cita de Sant Julià de Lòria en la segona de la temporada. El nou calendari del Mundial de trial del 2022 va fer que l’Hospitalet de l’Infant (Tarragona) es convertís en la primera prova, després de la cancel·lació del Gran Premi del Japó que s’havia de disputar al febrer i de la retirada de l’organitzador del GP de França. Després de la cita andorrana d’aquest cap de setmana, el circuit marxa a Neurkinchen (Alemanya), on se celebrarà del 8 al 10 de juliol la Copa del Món; Comblain-au-Pont (Bèlgica) organitza la prova del 20 i 21 d’agost; Cahors (França), la del 27 i 28 d’agost, i Ponte li Legno (Itàlia), del 16 al 18 de setembre, abaixarà el teló.