política esportiva

Un milió per a l'FC Andorra

El cap de Govern, Xavier Espot, revela l’aportació que l’executiu farà a l’equip tricolor de cara a l’any 2023

Jugadors de l'FC Andorra abans del duel contra el Granada CF.Fernando Galindo

Creat:

Actualitzat:

El cap de Govern, Xavier Espot, revela l’aportació que l’executiu farà a l’equip tricolor de cara a l’any 2023El cap de Govern, Xavier Espot, va anunciar ahir diversos aspectes en l’àmbit esportiu durant el seu discurs al debat d’orientació política. En primer lloc va revelar que l’FC Andorra rebrà una subvenció econòmica, a partir de l’any 2023, “propera al milió d’euros” per tal d’ajudar en les finances del club tricolor en la seva nova aventura a la Segona Divisió A del futbol espanyol. Espot va exposar que l’entitat de Gerard Piqué, Kosmos Holding i Clayton, “rebrà el suport del Govern amb la cessió temporal de l’ús de l’Estadi Nacional” i l’esmentada subvenció.

Espot també va assegurar el suport econòmic al MoraBanc Andorra, enguany militant a la LEB or després del descens de categoria. Va destacar “el sentiment de comunitat que s’ha generat al tomb de la trajectòria del Basquet Club Andorra”, un camí, va afegir, que “n’estic segur que continuarà sent positiu malgrat alguns sotracs i que sempre ha comptat i seguirà comptant amb el suport del Govern”. Per aquest motiu, va confirmar que “aquesta temporada hi seguirem destinant gairebé dos milions d’euros”. També va referir-se a la nova etapa que ha engegat el VPC Andorra, havent de competir sota el paraigua de la Federació Catalana de Rugbi, i va indicar que faran “les gestions necessàries per evitar que els nostres equips pateixin greuges i iniquitats en aquestes competicions”.

Criteris de subvencions

D’altra banda, el ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, va explicar –en resposta a preguntes del conseller del grup parlamentari socialdemòcrata Joaquim Miró– que els criteris per atorgar un patrocini de temporada a un club són la imatge –exposició del nom, anuncis dels jugadors, etcètera–, la publicitat –presència de la marca a les rodes de premsa, xarxes socials, etc.–, la promoció –realització de promocions, ús de marxandatge de l’equip, accions promocionals en estadis dels equips contrincants, etc.– i les relacions públiques –disponibilitat d’entrades, invitacions, ús de la base de dades amb finalitats promocionals. etc.

tracking