ral·li
Llovera abandona el Dakar
Malgrat intentar fins a les darreres conseqüències solucionar un problema mecànic, l’andorrà diu adeu al Dakar 2023
Hi ha vegades que els imponderables i l’aparició de problemes inesperats obliguen a prendre decisions amargues. Albert Llovera s’ha vist obligat a dir adeu d’una forma massa prematura -no va poder ni prendre la sortida a la segona etapa- a l’edició 2023 del Ral·li Dakar. Una pedra enganxada entre la carcassa i el protector va originar el bloqueig del diferencial i, en qualsevol cas, va provocar una avaria irreparable malgrat l’esforç de tot l’equip Fesh Fesh i l’obstinació i la implicació habitual del pilot andorrà.
“Vam començar la prova amb un ritme competitiu, sense arriscar gaire, molt per sota del nostre límit, però la prudència inicial no ha estat suficient. És tremendo que un fet fortuït com aquest hagi estat tan determinant per a nosaltres i el nostre equip”, va explicar, desil·lusionat, Llovera. Una cruel forma d’abandonar el Dakar després d’un inici esperançador de l’etapa inicial, en la qual l’equip format per Albert Llovera, Margot Llobera i el mecànic Peter Vojkovsky ja va haver de superar algunes adversitats i diversos rivals. Malauradament, la progressió es va parar de cop a causa d’un dels paranys -en forma de pedra- del recorregut, que va foradar la carcassa del diferencial. La primera etapa, amb sortida i arribada a Sea Camp, era considerada per l’organització Amaury Sport Organisation (ASO) un recorregut sense grans dificultats, però el Dakar, va quedar clar una vegada més, acostuma a sorprendre en qualsevol instant. Una vegada a l’assistència, els tècnics de l’equip Fesh Fesh, es van posar a realitzar les comprovacions pertinents per veure el que havia succeït. Llovera va comentar que “una pedra enganxada en la carcassa protectora del diferencial ha estat el motiu que es produís un forat en un dels conductes d’oli i deixés sense lubrificant el diferencial, motiu pel qual hem hagut de deixar la carrera”. Tot i les bones sensacions que portava l’equip a la primera etapa, mantenint el pols als millors camions, i les contingències superades al pròleg -avaria als comandaments- a falta de 60 quilòmetres va arribar la plantofada del diferencial i l’adeu al Dakar.
Barreda, tercer en motos
D’altra banda, i pel que fa a la categoria de motos, Joan Barreda va finalitzar sisè en la segona etapa celebrada ahir entre Sea Camp i Alula, que constava de 590 quilòmetres, 430 d’especial i 160 d’enllaç. Una etapa duríssima en què el pilot resident va començar cedint una mica de terreny respecte als primers classificats en ser dels que obrien pista el quart. Barreda va anar retallant temps respecte als millors als punts de control fins que prop dels últims cent quilòmetres de l'especial des del Sea Camp fins a Al Ula va topar amb una roca que li va provocar una fractura de la falange distal del dit gros del peu esquerre. Malgrat tot, el resident del Monster Energy Team va entrar a 2’32” del guanyador de l’etapa i nou líder de la general, el nord-americà Mason Klein, que va arrencar 2’16” a Toby Price i va descavalcar l’australià del lideratge. “La d'avui ha estat una de les etapes més dures dels últims anys. Hem passat cinc hores en una especial amb moltes pistes, moltes pedres. No em sento gaire còmode en aquest tipus de terreny però he intentat posar una mica de ritme”, va destacar Barreda a la finalització. El pilot va afegir que “als últims quilòmetres he colpejat amb força una roca en un riu i he sentit un dolor als dits”. Tot i que va revelar que només podia caminar amb la part del taló i que les proves havien confirmar el trencament del dit, Barreda va deixar clar que avui “intentarem sortir i, com sempre, donar el màxim”. El resultat de la jornada d’ahir deixa el resident com a tercer de la classificació general a 2’03” de Klein i ho manté tot obert de cara a la tercera etapa, la d’avui, de 669,15 quilòmetres en total i 447 d’especial. L’etapa es preveu molt ràpida i amb una important seqüència de canons i la confluència d’aquestes variables podria provocar canvis importants.