motor sobre gel

G-Series ajornades i amb una inscripció molt més cara

L’organització de les G Series, obligada a apujar el preu de les participacions per compensar la presència del vehicle elèctric

La manca de neu ha endarrerit l'inici de les G Series 2023.FOTOESPORT

Creat:

Actualitzat:

Només finalitzar la passada edició de les G Series, el director del Circuit Andorra-Pas de la Casa, Àlex Bercianos, ja va confirmar l’aposta per la introducció dels vehicles elèctrics a la cita anual del Port d’Envalira. En aquell moment va comentar que “estem valorant la possibilitat d’incloure els vehicles elèctrics, en concret els RX2, que tenen la seva estructura a Catalunya i que ens ha mostrat el seu interès de formar part de la nostra competició”.

Dit i fet. Enguany hi ha un canvi important a les G Series i és la introducció definitiva dels cotxes elèctrics a la graella, amb vehicles RX2 –els mateixos que es fan servir al Mundial de ral·licròs–, esdevenint la categoria reina. En aquest sentit, la nova categoria ha obligat els organitzadors de la prova a apujar el preu de les inscripcions, ja que els cotxes s’han de llogar a l’empresa que els té i han de complir uns paràmetres que, d’alguna manera, obliguen que el preus siguin equitatius als preus per quilòmetres del ral·licròs, un aspecte que, lògicament, ho encareix tot. Dels 2.500 euros de mitjana que costava l’any passat la inscripció –tot i que alguns pilots eren convidats– s’ha passat als 4.050 euros per pilot i cursa i, tenint en compte que el calendari consta de quatre cites més el backup, la despesa és molt important per a alguns esportistes. En qualsevol cas, i tot que alguns pilots es plantegen no insciure-s’hi en no trobar cap patrocinador, les G Series serà una bona prova de cara als participants en el mundial de ral·licròs, ja que els permetrà treballar amb la mateixa màquina que faran servir durant el calendari continental del proper curs.

Finalment, i pel que fa a les inscripcions, ja n’hi ha més d’una cinquantena confirmades per les diferents categories de cotxes –GIAND, RX2, 2RM (2 rodes motriu) i buggy– i prop d’una vintena en la disciplina de motos, els Ice Gladiators. Com cada any, hi haurà un pilot VIP convidat en cada categoria i, tot i que l’organització encara no pot avançar cap nom, es negocia la participació del pilot resident de Moto GP i campió del món el 2021, Fabio Quartararo, per tal que sigui un dels principals reclams d’aquestes G Series del 2023.

LA CLIMATOLOGIA AJORNA L'INICI DE LA PRESENT EDICIÓ FINS AL DIA 14

Les GSeries 2023 no començaran, tal com estava previst, aquest dissabte 7 de gener. Tot i els esforços dels responsables de la pista del Circuit Andorra-Pas de la Casa, les condicions climatològiques fan que la gran cita andorrana sobre gel quedi ajornada, almenys, una setmana. Si no hi ha cap contratemps inesperat o les previsions de neu no milloren, caldrà esperar fins al 14 de gener perquè els equips participants en el certamen andorrà comencin a competir a les instal·lacions del Port d’Envalira. Alex Bercianos, responsable del Circuit Andorra-Pas de la Casa, va reconèixer que “la climatologia dels últims dies en el Port d’Envalira ens ha obligat a prendre la decisió d’ajornar una setmana l’inici de les GSeries”. Bercianos va deixar clar que “no volem començar el campionat presentant un escenari sota mínims i hem cregut que el més assenyat, encara que ens costi, és començar una setmana més tard”. El tret de sortida de les GSeries es donarà el dissabte dia 14 de gener. A partir de les 16.00 hores, es disputaran les mànegues de la G1, de les diferents categories.

tracking