motociclisme

Heroic Joan Barreda

El resident, amb un dit del peu trencat des de fa dos dies, s’imposa a Ha’il i suma el 30è triomf parcial al Dakar

Joan Barreda va aconseguir el primer triomf parcial en la present edició del Ral·li Dakar.ASO RAL·LI DAKAR

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Renaixent com l’au fènix i amb una bona dosi de suspens, el resident Joan Barreda va saber sobreposar-se al dolor d’un dit del peu trencat des de fa dos dies i que, evidentment, li fa la guitza, i a totes les dificultats per coronar una remuntada i un triomf parcial espectacular. El pilot d’Honda, a cop de gas i d’orgull va sumar ahir en la quarta etapa –de 573 quilòmetres al voltant de Ha’il, 425 dels quals es tenien en compte per a la classificació– el seu primer triomf parcial en la present edició del Dakar i el 30è del seu palmarès al ral·li més dur del món.

En una jornada complicada, amb molta guerra provinent dels seus companys d’Honda, com Pablo Quintanilla o el també resident Adrien Van Beveren, Barreda va haver d’esprémer de valent la seva màquina i apretar les dents per recuperar el temps perdut a les etapes anteriors i per retallar tot el que fos possible la seva distància amb el líder de la general, l’australià Daniel Sanders. De fet, el triomf de Barreda va tenir suspens i, fins i tot, un toc de surrealisme. El pilot resident va signar una excepcional actuació, va remuntar al tram final de l’especial superant el xilè Quintanilla per només 16 segons. La polèmica es va servir després quan l’ASO, l’organització, va decidir treure durant uns minuts el triomf a Barreda per una compensació al xilè Nacho Cornejo (Honda), que va socórrer un pilot, Joaquim Rodrigues, que havia caigut. Inicialment, el van bonificar amb 25’55”, temps que li donava la victòria d’etapa –havia acabat a 16’39”– però, finalment, es va comprovar que Quintanilla només s’havia aturat durant 7’35”, confirmant així el triomf del resident. Barreda es va mostrar molt satisfet del seu rendiment i feliç per la victòria parcial però vol mantenir la calma. “Al final em quedo molt content de poder sortir i veure que podia apretar, encara gestionant una mica el dolor”. Pel que fa als objectius va destacar que “buf! falten deu dies, i el Dakar és així. Qualsevol pilot, dels 12 o 15 que estem allà es pot desmarcar. Però és que és una bogeria, el ritme que portem tots allà és altíssim, sense cometre errors de navegació, tot perfecte, i és així. L’objectiu és ser-hi, al nivell, després la cursa a veure com es dona i si les coses venen bé, doncs perfecte, i quan venen una mica pitjor, cal treure’n alguna cosa positiva i tirar endavant”. El joc de les penalitzacions i de les bonificacions va permetre a l’australià Daniel Sanders (GasGas) conservar la primera plaça a la general provisional, amb Howes a la segona, a 3‘33”, seguit de l’argentí Kevin Benavides, a 4’05”. Barreda, així, va retallar el seu desavantatge amb el líder Sanders de 10 a 4’30”, escalant fins a la quarta plaça de la general.

Ginesta, 37è en camions

El veterà pilot i mecànic andorrà Jordi Ginesta, s’estrena enguany en la categoria de clàssics, amb un Renault Kerax de l’equip Boucou Assistance. Actualment és el 37è de la classificació general.

tracking