La Vuelta des de dins
La prova ofereix als convidats poder seguir una etapa des de dins, acostant-se als ciclistes i veient-los des de l’helicòpter.
La Vuelta a Espanya és una ciutat itinerant de més de 3.000 persones que durant 23 dies (21 de competició, més el de descans), recorren mig Espanya i part de l’estranger, com Andorra enguany i en tantes altres ocasions, o Holanda a l’edició del 2022. Però més enllà de treballadors, infraestructures, estands, menjar i mil coses més, també es mouen els convidats i els patrocinadors, i és que tant al Tour com a la Vuelta els patrocinadors són una part fonamental perquè el xou pugui continuar any rere any.
La caravana publicitària és un comboi de vehicles que fa el mateix recorregut que els ciclistes repartint marxandatge, i també hi ha els programes VIP d’algunes de les marques, en col·laboració amb la prova, que permeten viure la cursa ciclista des de dins, com no pot fer-se des de la televisió, des de l’arribada o des d’un port de muntanya. En el cas de la cursa espanyola i del Tour, una d’aquestes marques és Tissot. Representada al país per The Embassy by Suïssa joiers, és el cronometrador oficial i un dels patrocinadors principals, i ofereix jornada rere jornada la possibilitat de viure i veure la cursa des de dins i conèixer l’entrellat en la que és gairebé una altra Vuelta, completament diferent a la que es veu habitualment des del voral d’una carretera o des de la petita pantalla.
Entre les 3.000 persones que mou la Vuelta hi ha un equip dedicat únicament a les relacions públiques, com els conductors, que són els encarregats de portar cada dia convidats en un cotxe de l’organització. Aquests vehicles de l’organització han d’anar sempre per davant del gran pilot, però un cop es forma l’escapada, sempre que tingui dos minuts de marge, poden deixar-se caure i esperar fora del recorregut, per incorporar-se de nou després dels fugats i veure, des de tot just un parell de metres, l’esforç dels ciclistes, tres en el cas d’ahir, que busquen una glòria que ja saben que, possiblement, no acabaran trobant al final de l’etapa.
Amb els fugats ja avançats, és el moment de prendre distància amb la cursa i agafar energies amb un petit pícnic abans del plat fort. I és que aquestes experiències que ofereix la Vuelta no tan sols són per terra, sinó també per l’aire, amb la possibilitat de seguir una part de l’etapa amb un helicòpter (el Tour en té cinc per als VIP) i veure com els integrants de la serp multicolor superen les traves que els posa la cursa. Uns minuts després, i ja amb l’aparell aterrat, esprint final, però amb el cotxe fins a la línia d’arribada per gaudir a pocs metres del tram final de cursa.
I així, dia a dia. Sigui Andorra, Pamplona o la Bañeza, durant 21 jornades, per viure el ciclisme des de dins.