46 milions per deixar empremta

La candidatura pel Mundial del 2029 apel·la al llegat que deixaria al país celebrar un esdeveniment així

Ràdio Andorra va acollir la presentació de la campanya de comunicació de la candidatura.ANDORRA 2029

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Andorra, caràcter únic, empremta de tots. Aquest és el lema de la candidatura Andorra 2029 per ser la seu del Campionat del Món, en una cita que, si s’aconseguís, tindria un pressupost de despeses de 46 o 47 milions d’euros, que es cobriria de manera íntegra amb els ingressos previstos. I és que la venda de drets televisius (que fa la FIS i entrega després íntegrament a la seu guanyadora), el màrqueting, la venda d’entrades o el marxandatge cobreixen amb escreix les despeses que ha de tenir la candidatura, i que no comporta cap despesa pública.

L’edifici de Ràdio Andorra va acollir ahir la posada en marxa de la campanya de comunicació de l’esdeveniment, que tindrà un cost d’uns 450.000 euros i que farà èmfasi en el llegat que pot deixar acollir un esdeveniment d’aquestes característiques pel que fa a pistes de competició, un nou model de transport, les energies renovables o l’accessibilitat universal, a més de l’empremta que podria deixar a Andorra aquest Mundial. I és que l’objectiu és convèncer la ciutadania del que representa ser seu d’un Campionat del Món, a més d’emocionar-la i fer-la partícip, ja que com ja va passar a l’intent fallit del 2027, aquesta del 2029 ha de ser una candidatura de país. Tot això, amb el protagonisme a nivell gràfic de les primeres espases de l’equip del país, Joan Verdú i Cande Moreno, que apareixen als cartells promocionals de la candidatura.

Segons va explicar la directora de màrqueting d’Andorra 2029, Elisabeth Pérez, els motius per centrar la campanya de comunicació de la candidatura en el llegat que pot deixar el Mundial i les empremtes són que “les empremtes parlen de qui som, de la nostra autenticitat i que som únics”, a més d’afegir que “tenim l’oportunitat de deixar la nostra empremta en aquest gran capítol de la història del país i ho hem de fer tots junts”.

Optimisme moderat

La candidatura enceta ara la fase final després de la presentació del projecte a la Federació Internacional el mes passat fins a l’elecció de la seu, el juny vinent. Al novembre, Andorra 2029 haurà d’entregar el qüestionari definitiu de la candidatura, durant l’hivern hi haurà el procés d’avaluació per part de la FIS i el 4 de juny el consell de la FIS triarà la candidatura guanyadora al congrés de la institució que se celebrarà a Reykjavík, a Islàndia.

Sobre les opcions de la candidatura, el director general, David Hidalgo, va manifestar ahir que “el 2027 va ser un bon aprenentatge i són fases que s’han de passar, ara tenim més experiència i tenim més possibilitats”, però va agregar tot seguit que “no es pot vendre mai la pell de l’os abans d’haver-lo caçat, perquè tenim rivals de molta entitat, i fins al dia 4 no ho sabrem”. Precisament sobre els contrincants, Hidalgo va assenyalar que “veig com a rival més dur Val Gardena [Itàlia], sobretot perquè Narvik [Noruega] té un inconvenient logístic d’ubicació i tampoc té l’experiència en organització”.

tracking