Motor

Llovera espera en territori saudí l'inici del Dakar

L’equip format pel pilot de la capital, Margot Llobera i Marc Torres enceta demà a Al-Ula el repte del Dakar 2024

Part de l'equip Fesh-Fesh amb Marc Torres, Albert Llovera i Margot Llobera, ja a territori àrab.FOTOESPORT

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Albert Llovera, pilot ambaixador de marca de Ford Trucks Espanya, Margot Llobera, el mecànic i copilot Marc Torres i els components de l’equip Fesh-Fesh ja estan en territori saudita preparats per fer els tràmits d’última hora –habituals i ineludibles–, que els situaran, de manera definitiva, en la llista d’equips autoritzats a prendre la sortida en l’edicio 2024 del Ral·li Dakar.

Demà, amb la sortida del pròleg, serà el gran dia per al pilot de la capital i el seu equip, que, durant els tres dies que porten a territori saudita, han hagut de fer molta feina d’intendència. Primerament, recuperar el camió del port d’arribada (Yanbu); fer el trasllat fins a l’assistència (Al-Ula Camp); passar les verificacions finals, tant administratives com tècniques; facturar els compromisos amb els organitzadors, i, el que és més important per a la majoria, fer els tests a terra saudita. Aquestes activitats deixen els pilots amb poc temps per preparar la carrera, tant físicament com mentalment.

Un cop el Ford Trucks va arribar a l’assistència d’Al-Ula, la localitat on se centralitza tota l’activitat prèvia a la competició, els tècnics de Fesh-Fesh amb Llovera estaran comprovant que el trasllat no hagi tingut conseqüències en la mecànica. Un fet que el mateix pilot va explicar que “és molt necessari després del trasllat amb vaixell des de Barcelona. Ens centrarem sobretot en els nous comandaments i les noves suspensions, que ens permetran patir amb certa comoditat els nombrosos salts i forats que ens trobarem pel camí. Amb tot, el repàs serà general i aprofitarem totes les possibilitats que ens donin per provar el Ford als llocs previstos pels organitzadors. Aconseguir la millor posada a punt serà l’objectiu”.

David Castera, responsable del recorregut per part d’Amaury Sport Organisation (ASO), ha preparat un traçat en què tot sembla indicar que les dificultats tècniques a les dunes, sobretot a l’Empty Quarter, i la complicada navegació des de l’inici, marcaran les diferències en les classificacions des del començament. Els organitzadors estimen que hi ha un 60% de zones inèdites a les especials contra el crono i les novetats ja comencen al pròleg. En aquesta ocasió, els participants hauran de completar 158 km (28 de velocitat) en un bucle marcat amb sortida i arribada a la històrica localitat d’Al-Ula. Així, el Dakar començarà demà i durarà fins al 19 de gener, amb sortida a Al-Ula i arribada a Yambú, amb un pròleg i 12 etapes en 14 dies de competició, amb un total d’uns 8.000 km per territori àrab, 4.700 km dels quals seran cronometrats.

CANVIS PER A BARREDA

En motos serà, aquest, un Dakar ben especial per a Joan Barreda. Per primer cop en deu anys, el pilot resident no correrà amb Honda i ho farà amb l’equip Hero. De 40 anys, afronta la 14a cita amb el ral·li amb l’objectiu d’igualar el rècord de victòries d’etapa i lluitar per la general.

tracking