REPORTATGE

Uns Jocs universals

La cita que acollirà el país es podrà seguir en directe a 206 països del món gràcies a un acord del comitè organitzador amb l’Associació de Comitès Olímpics Nacionals.

Càmera de televisió a l’Estadi Nacional, la seu que acollirà la cerimònia d’obertura dels Jocs dels Petits Estats.

Càmera de televisió a l’Estadi Nacional, la seu que acollirà la cerimònia d’obertura dels Jocs dels Petits Estats.Fernando Galindo

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Els Jocs dels Petits Estats d’Andorra 2025 que es faran al país del 26 al 31 de maig tindran una difusió audiovisual única en una cita d’aquestes característiques, i és que es podran arribar a veure en 206 països arreu del món. Aixo serà possible gràcies a un acord entre el comitè organitzador i una empresa especialitzada en retransmissions televisives gràcies a la col·laboració de l’Associació de Comitès Olímpics Nacionals (ANOC, per les sigles en anglès), l’organització que serà l’encarregada de distribuir la imatge als 206 comitès olímpics que hi ha arreu del món.

Es tracta d’un acord històric, ja que mai fins ara uns Jocs dels Petits Estats havien tingut la possibilitat de disposar d’una difusió audiovisual tan internacional, ja que habitualment aquesta repercussió quedava cirumscrita als nou països participants, mentre que ara també es podrà seguir l’esdeveniment a través dels canals olímpics, fet que garanteix una major difusió que en anteriors cites dels petits estats.

ES VEURÀ TOT

Una de les novetats en aquests Jocs dels Petits Estats d’Andorra és que es podran veure totes les competicions, sigui de manera íntegra o amb resums posteriors. Per tal d’aconseguir-ho, l’empresa encarregada de la difusió audiovisual disposarà d’un equip d’entre 40 i 50 persones (la xifra final dependrà, per exemple, de si s’acaben de fer o no totes les disciplines programades), en un desplegament que també servirà com a llegat, ja que les imatges quedaran en un arxiu de cara al futur. Des de l’organització s’oferirà una retransmissió multicanal amb diferents senyals per seguir en directe algunes de les proves, mentre que aquelles que no es puguin oferir en directe també s’enregistraran per oferir higlights (resums) un cop finalitzin les competicions.

L’empresa encarregada de la producció televisiva és una companyia especialista en broadcasting (retransmissió d’esdeveniments en directe) d’alt nivell, ja que ha estat encarregada de fer aquesta funció en diverses cites mundials de primer ordre, com ara Campionats del Món o Campionats d’Europa de diferents disciplines, així com la participació també en Jocs Olímpics. A més, com van explicar des del comitè organitzador dels Jocs, l’acord preveu unes condicions molt favorables en l’àmbit econòmic per a Andorra 2025 gràcies a la intermediació de l’ANOC, ja que si no el cost d’un operatiu així seria inassumible tant per als organitzadors, com si s’hagués de fer, per exemple, a través d’RTVA.

La presidenta del comitè organitzador d’Andorra 2025, Anna Garcia, va explicar al Diari que “serem uns privilegiats perquè ho podrem veure absolutament tot”, a més d’afegir que “hem treballat moltíssim en aquest aspecte i gràcies a l’ANOC hem tingut accés a uns professionals que vindran tota la setmana a cobrir totes les seus”. Per últim, Garcia va assenyalar que “serà una cosa històrica poder veure-ho tot i que els Jocs dels Petits Estats es puguin veure a tants països”.

ELS PRIMERS JOCS OLÍMPICS D'E-SPORTS ES FARAN A L'ARÀBIA SAUDITA EL 2027

La capital de l’Aràbia Saudita, Riad, serà la seu dels primers Olympic Esports Games, una mena de Jocs Olímpics d’esports electrònics impulsats pel COI (Comitè Olímpic Internacional) juntament amb el comitè del país saudita. L’ens que regula el moviment olímpic en l’àmbit mundial va aprovar en la 142a sessió (l’equivalent a l’assemblea general), celebrada el juliol de l’any passat, la creació d’aquest esdeveniment, que pròximament acabarà d’establir quines disciplines podran disputar-se durant aquesta cita a l’Aràbia Saudita. La voluntat del COI és que aquests nous Jocs Olímpics es facin cada dos anys i no cada quatre, com passa amb els Jocs Olímpics d’estiu i d’hivern.

Segons va anunciar el comitè, aquest mateix any arrencarà el camí cap als Jocs amb les primeres competicions classificatòries, tot i que sense donar-ne més detalls.
tracking