França

La popularitat del primer ministre francès se situa en mínims històrics

La popularitat del primer ministre francès se situa en mínims històrics

Creat:

Actualitzat:

La popularitat del primer ministre de França, el socialista Manuel Valls, se situa en el 24% –només un de cada quatre ciutadans de la República aprova la seva gestió– , el seu nivell més baix des que va prendre les regnes del govern el març del 2014, segons un sondeig difós ahir. D’acord amb les dades de l’enquesta, elaborada per l’institut demoscòpic BVA i publicat per iTélé, Valls ha vist caure la seva aprovació 15 punts des del gener passat i 6 només el mes d’abril, enmig de la protesta social contra la reforma laboral que vol aprovar el govern i dins de la qual la setmana que ve hi haurà una nova onada de vagues en el transport i l’energia.

Des d’un punt de vista ideològic, la pèrdua de simpaties de Valls s’accentua entre els simpatitzants d’esquerra no socialista, entre els quals cau al 8%.

No obstant això, Valls segueix comptant amb el suport majoritari dels que es declaren socialistes (59%), segment en què només ha perdut 3 punts des de l’abril i 5 des de març, d’acord amb l’enquesta de BVA.

Pel que fa a la popularitat del president francès, François Hollande, es manté en mínims, però estable, al 19% entre el conjunt de la població i el 57% entre els votants socialistes.

Malgrat el càstig per part dels seus ciutadans, Valls va assegurar ahir que no retirarà el seu polèmic projecte de reforma laboral, que creu necessari per dinamitzar l’ocupació, rellançar l’economia i recuperar l’autoestima dels francesos. “Els francesos vivim una mena de depressió nacional o, més aviat, de falta de confiança en nosaltres mateixos, fet que accentua els temors. De vegades hi ha massa pessimisme en la nostra societat, un sentiment de declivi, d’una França que perd el seu lloc en el món”, va considerar el cap de Govern gal.

En una entrevista publicada al diari Le Parisien, Valls va assegurar que el seu patriotisme rebutja aquesta visió decadent de França per apreciar “signes positius” en els quals apuntalar l’optimisme, com “el creixement econòmic, la inversió de les empreses, el consum de les llars i l’atur”.

tracking