Catalunya

Nova jornada de caos al Prat per cancel·lacions i retards de Vueling

Les incidències de l’aerolínia alteren els plans de molts viatgers a l’inici de les vacances

Nova jornada de caos al Prat per cancel·lacions i retards de VuelingEFE

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La companyia aèria Vueling va tornar a amargar ahir l’inici de les vacances a molts viatgers i va provocar una nova jornada de caos a l’aeroport del Prat. Les anul·lacions i els retards dels seus vols van repetir-se sense que l’aerolínia, però, facilités informació oficial sobre l’afectació de les incidències. Segons les comprovacions efectuades per l’agència Efe a través de la pàgina web de la companyia, fins a les sis de la tarda s’havien cancel·lat 18 vols, mentre d’altres acumulaven retards de diverses hores. La conseqüència de la gran llista d’afectacions van ser interminables cues de viatgers davant els taulells de l’empresa a l’aeroport barceloní per formalitzar reclamacions o bé reubicacions en d’altres vols.

Els retards i les cancel·lacions de Vueling van alterar els plans de viatge de molts ciutadans, com ara un matrimoni de Bilbao que havia de volar dijous a la nit a Màlaga amb Vueling i que va trigar 20 hores més del previst a arribar a la destinació. Molts passatgers van criticar la falta d’informació per part de l’aerolínia, que tampoc va oferir dades dels vols cancel·lats. Molts usuaris van recórrer a les xarxes socials per expressar el seu enuig i malestar per aquesta situació, entre els quals el líder del Partit Popular català, Xavier García Albiol, que a través de Twitter va escriure: “Vueling no necessita inici de vacances per provocar grans retards o perdre maletes que mai apareixen, són experts durant tot l’any.”

L’Agència Catalana de Consum ja havia enviat dos requeriments a Vueling en els últims dies per conèixer les raons d’aquests retards i les seves conseqüències, i no descarta la possibilitat d’imposar una multa a l’aerolínia. Als problemes en l’operativa de Vueling s’hi va sumar la vaga que porta a terme el personal de terra de Swissair, fet que va provocar que moltes maletes no arribessin al seu destí i llargues cues d’usuaris reclamant el seu equipatge.

El director comercial de Vueling, David García Blanques, va demanar disculpes als clients afectats pels retards i les can­cel·lacions i va remarcar que Vueling està “bolcada per arreglar la situació actual”. No va precisar, però, les raons de les incidències. La vigilància policial es va extremar al Prat per evitar possibles aldarulls.

EL COMITÈ D'EMPRESA CULPA L'ANTERIOR DIRECTIVA

El comitè d’empresa de la companyia aèria de baix cost va emetre un comunicat en el qual va atribuir els problemes dels darrers dies, que han afectat milers de passatgers principalment a l’aeroport del Prat, a la “nefasta gestió i previsió” de l’anterior directiva. El Sindicat de Tripulants Auxiliars de Vol de Línies Aèries va negar que aquests problemes tinguin lloc per una vaga encoberta dels treballadors, que igual que els passatgers, va assegurar, són “una víctima més de la mala praxi empresarial”. Tanmateix, va recordar que fa temps que ja va advertir del possible col·lapse que es podia produir aquest any a la vista del creixement operatiu il·limitat planejat per l’empresa però que “malauradament” se’ls va ignorar.

tracking