Catalunya

El govern espanyol obre un expedient a Vueling pels retards

El ministeri de Foment pren la decisió per les incidències de les últimes jornades i convoca els dirigents de la companyia a una reunió aquesta tarda

El govern espanyol obre un expedient a Vueling pels retards

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Els problemes en l’operativa de Vueling dels darrers dies van portar ahir a intervenir tant el ministeri de Foment del govern espa­nyol com la Generalitat de Catalunya. Totes dues institucions, a més, van convocar la direcció de Vueling a sengles reunions d’urgència aquesta tarda per demanar explicacions i exigir solucions immediates.

L’Agència Espanyola de Seguretat Aèria (AESA), que depèn de Foment, va obrir un expedient a Vueling “per aclarir l’origen” del caos operatiu de la companyia, que té la base al Prat. Aviació Civil va citar per avui a la seu del ministeri de Foment el president de Vueling, Javier Sánchez-Prieto, “per escoltar les seves explicacions i els seus plans per regularitzar la situació”.

En plena operació sortida per les vacances d’estiu, Vueling segueix sumant desenes de cancel·lacions i retards, fet que està afectant milers d’usuaris en aeroports de tot Europa, però principalment a Barcelona.

El secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge, Julio Gómez-Pomar, va ser contundent en afirmar que “ni Vueling ni cap altra companyia pot perjudicar milers de viatgers sota el pretext d’una mala planificació”. Gómez-Pomar va explicar que des que van començar els retards, ja fa diversos dies, l’Agència Espanyola de Seguretat Aèria “està vetllant perquè la companyia compleixi amb els drets que assisteixen els viatgers i la situació es regularitzi amb la màxima celeritat possible”.

La Generalitat també va convocar per avui la direcció de l’aerolínia a la seu de la conselleria de Territori i Sostenibilitat per tal de demanar-li que solucioni els problemes com més aviat millor i no descarta sancionar l’aerolínia per aquests problemes.

L’executiu català va avançar que exigirà a Vueling “un canvi d’actitud tant pel que fa a la solució dels problemes que estan afectant la seva operativa com a les deficiències greus que s’estan donant en l’atenció als usuaris afectats”.

La Generalitat també va indicar que a partir del migdia d’avui l’Agència Catalana de Consum (ACC) desplaçarà al Prat a tècnics d’assessorament als quals els usuaris afectats podran fer totes les consultes que considerin.

DEMANA DISCULPES ALS PASSATGERS EN UN COMUNICAT

La companyia Vueling va emetre ahir un comunicat de disculpa als passatgers afectats pels retards i cancel·lacions dels darrers dies, especialment a l’aeroport del Prat. La companyia va anunciar que ha reforçat els torns de treball i que ha contractat serveis extraordinaris per resoldre les incidències. Tot i això, a la nota no s’explicaven les raons de les afectacions i ho qualificaven com a “problemes d’opera­tiva”.

Vueling va cancel·lar durant la jornada d’ahir 14 vols dels gairebé 700 previstos, segons van informar. A més, van assegurar que tots els passatgers dels avions anul·lats o amb retards de més de tres hores se’ls va oferir tornar-los el preu del bitllet o recol·locar-los als següents trajectes.

tracking