Espanya

Els taxistes de Barcelona van a la vaga contra la regulació dels VTC

La normativa de la Generalitat indigna el col·lectiu, que inicia una aturada indefinida i ocupa el centre de la ciutat

Els taxistes de Barcelona van a la vaga contra la regulació dels VTCEFE

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Els taxistes de Barcelona van iniciar ahir una vaga indefinida en protesta per la nova normativa que impulsa el govern per regular els vehicles de lloguer amb conductor (VTC), que estableix que aquests serveis hagin de contractar-se amb una antelació mínima de 15 minuts.

Després de conèixer la proposta de la Generalitat, els taxistes, que exigien que la precontractació dels serveis de companyies com Uber o Cabify fos d’almenys sis hores, van celebrar una assemblea d’urgència a l’aeroport de Barcelona-el Prat, on van decidir anar a la vaga i bloquejar novament, com ja van fer l’estiu passat, el centre de Barcelona amb els seus cotxes.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va presidir al matí el ple del consell del taxi, en què va informar els taxistes del decret llei que està elaborant el departament per regular els serveis VTC. En roda de premsa, Calvet va explicar que el decret, que va qualificar de pioner a Espanya, és una mesura a curt termini que el govern aprovarà en qüestió “de setmanes”, perquè a mitjà termini es redacti una llei que reguli de forma integral els serveis de taxi i VTC a Catalunya.

La Generalitat proposa que els usuaris que vulguin contractar un servei VTC hagin de fer-ho amb una antelació mínima de 15 minuts. El conseller va destacar que aquest interval entre que es contracta un VTC i es comença a prestar el servei és “proporcional” i “molt sòlid jurídicament”, i va suggerir que fixar períodes més llargs, com demanen els taxistes, seria fer un “brindis al sol”, ja que podrien ser invalidats per la justícia.

Una altra novetat del decret del govern és que quan un ciutadà vulgui contractar el servei d’Uber o de Cabify, per exemple, la geolocalització de l’aplicació “no podrà estar activa”, per la qual cosa no podrà veure quins vehicles VTC té a prop. Un tercer punt destacat del decret és que una vegada que els VTC hagin prestat el servei hauran de romandre estacionats en algun aparcament o garatge, a excepció que ja tinguin precontractat un altre servei.

Les mesures de la Generalitat van enfurismar els representants dels taxistes, que van abandonar el consell del taxi abans d’acabar la reunió. Després de celebrar una assemblea improvisada amb centenars de taxistes convocats davant el departament de Territori de la Generalitat, on es va celebrar el consell del taxi, el col·lectiu va acordat convocar una vaga indefinida i reunir-se a la terminal 2 de l’aeroport per decidir les mesures de protesta.

Marxa lenta fins a l’aeroport

A l’aeroport, on els taxistes van arribar en una marxa lenta que va provocar cues quilomètriques a la C-31, Élite Taxi, la principal associació del col·lectiu, va decidir ocupar la confluència de la Gran Via amb el passeig de Gràcia de Barcelona en protesta per la normativa. El portaveu d’Élite Taxi, Alberto Álvarez, va assegurar que aquest decret és una mesura “insuficient” que no evitarà la competència deslleial que practiquen les empreses VTC quan encadenen serveis. A la Gran Via es van concentrar centenars de taxis i avui se celebrarà una assemblea per decidir si es queden o no.

El text de la Generalitat també ha disgustat les empreses VTC, que a través de la patronal Unauto van amenaçar de recórrer contra la normativa davant els tribunals. L’associació considera que aquesta regulació “no seria justa” i que significaria “la fi del sector”.

tracking