Espanya
El Prat afronta un cap de setmana difícil per la confluència de vagues
Vueling ha cancel·lat ja 112 vols que tenien previst sortir de l’aeroport barceloní aquest cap de setmana com a conseqüència de la protestaS
L'aeroport de Barcelona afronta un cap de setmana complicat en el qual haurà de capejar les aturades dels tripulants de terra d'Ibèria, que coincideixen amb la vaga indefinida dels vigilants de seguretat, en plena temporada alta, quan l'aeròdrom registra una mitjana d'un miler d'operacions diàries. Després del fracàs de la reunió de mediació d'ahir entre la direcció i el comitè d'Ibèria Airport Services, filial d'Ibèria, els treballadors de l'empresa tornaran a repetir les aturades que ja van provocar cancel·lacions i retards de vols a la fi de juliol. El president del comitè d'empresa, José Antonio Ramírez, va explicar ahir que no està previst cap mena de contacte amb la direcció que pugui desbloquejar el conflicte a última hora. “Anem a la vaga i no hi haurà noves reunions fins a la setmana que ve”, ha apuntat.
Vueling, l'aerolínia amb més activitat al Prat, ha cancel·lat ja 112 vols que tenien previst sortir de l'aeroport aquest cap de setmana com a conseqüència de la vaga, la qual cosa afectarà uns 18.000 viatgers, als quals s'ha ofert la devolució dels diners dels bitllets o un canvi de dates per a volar. D'aquests 112 vols, 46 estaven prevists per a avui i 66 per a demà. L'aeroport de Barcelona té programats per a avui mil operacions amb una oferta màxima de places de 190.000, mentre quedemà la xifra ascendeix fins a les 1.075 operacions i 200.000 places, segons fonts de l'aeròdrom. A aquestes previsions cal descomptar els vols cancel·lats ja per Vueling i els que puguin veure's afectats d'altres companyies, ja que Ibèria s'encarrega també del handling de British Airways, Aer Lingus o Level.
La plantilla d'Ibèria al Prat, integrada per uns 2.700 treballadors, reclama a l'empresa la conversió a fixos dels contractes temporals, que representen el 50%, i demanen noves contractacions per a solucionar l'excés de càrrega de treball. Els serveis mínims decretats pel Ministeri de Foment per a les jornades de vaga són el 100% dels vols domèstics a territoris no peninsulars, el 53% dels vols internacionals i el 32% dels vols peninsulars que tinguin una alternativa de transport inferior a 5 hores.
En paral·lel a aquesta vaga, l'aeroport català conviu des del passat 9 d'agost amb una vaga indefinida convocada pels vigilants de seguretat dels controls, contractats per Trablisa, que no està provocant problemes perquè els serveis mínims són del 90%.