Eduard Ribó
“Parlem de perfums que són quasi obres d'art”
Amb Parfumsnet intenten combinar pagesia i indústria perfumera. Amb un equip de quatre persones més aquesta setmana ha començat la formació del programa d’acceleració B-Ready de la mà de MoraBanc.
D’on neix l’afició pel món dels perfums.
És una experiència que ve de llarg. El pare treballava en una empresa i jo hi anava els estius i em va generar curiositat.
Res a veure amb les tasques al departament de via pública del comú, que és al que es dedica.
No, no té res a veure. Això era un hobby, però fa anys que ho estem treballant i el projecte ha anat madurant.
Vostès es dedicaran a crear perfums a la carta?
Sí. De totes maneres la nostra idea sorgeix en veure que la zona del Pirineu cada vegada s’està despoblant més i cada vegada hi ha menys producció agrícola. I vam pensar que era interessant donar rendiment als camps amb herbes aromàtiques i medicinals, que després ens serveixin per fer olis essencials amb els quals fer perfums. I seria a la carta.
És a dir, en funció de les olors que al client li agradin més.
Exacte. Aquest mes posarem en marxa la web i hi haurà tres tipus de perfums: work, casual i special. De moment enviarem invitacions a gent per començar a fer les proves i veure quin retorn té, si agrada o no, si l’acaben comprant i així anar-ho ajustant. És una revolució. Fins ara la gent comprava el perfum per la marca, per primera vegada el comprarà perquè ha decidit que sigui així.
Seria un producte gaire exclusiu?
Tindrem des d’un perfum base, per un cost d’uns cinquanta euros, en què el test es farà de forma més automatitzada, i a través d’una eina d’intel·ligència artificial es faran les fórmules. Fins a perfums en què un perfumer de molt alt nivell anirà a la casa a dissenyar-lo. Estem parlant de perfums que ja són quasi obres d’art.
Llavors el preu ja no seria igual.
No. La nostra idea és crear quasi obres d’art i més endavant treballar amb artesans per poder fer ampolles d’edicions úniques. A Harrods pots trobar perfums fins i tot per 28.000 euros. És una tendència molt important en l’àmbit mundial, les persones cada vegada es volen diferenciar més i buscar allò que les identifica, també a través de les olors.
Hi hauria mercat al país?
Treballem per Internet i hem de pensar que Andorra és un dels països amb més vendes de perfums per capita. Al segle XXI no tindria cap lògica que ens limitéssim a Andorra, però. Tot i que és un banc de proves perfecte.
Amb quins nivells de producció preveuen treballar?
Ara per ara treballarem per invitacions però no ha de ser una cosa petita. A l’única empresa que fa una cosa semblant, a Alemanya, li està anant molt bé. Una persona normal no té clar quin tipus de perfum li agrada, té clar una marca, però no les famílies olfactives, i se l’ha de guiar.
Quan podré demanar un perfum?
A més de les invitacions a partir d’aquest mes tothom es podrà apuntar en una llista d’espera i de mica en mica anirem provant.