Rocío Blanco

“La seguretat és important a l'hora de reservar un viatge”

Postgraduada en Gestió Cultural Fa deu anys que es dedica al sector de les agències de viatges i considera que per aconsellar els clients cal estar constantment actualitzat.

“La seguretat és important a l'hora de reservar un viatge”

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Vostè ha recorregut molts indrets del món abans d’obrir la seva agència. Amb quin es quedaria?

És una pregunta molt difícil però em quedo amb l’Amèrica Llatina perquè és la zona d’on provinc i també pel seu patrimoni cultural. També m’agrada molt el sud-est asiàtic.

Com està el nivell de reserves d’enguany?

Està anant molt bé. Hem notat un augment en relació amb altres anys i els clients han reservat amb antelació. Els últims anys passava el contrari, reservaven més aviat a última hora perquè podien trobar bones ofertes, però ara si opten per aquesta opció es troben que no hi ha gaire disponibilitat. Quines són les destinacions més reservades? Aquest any destaquen països com el Japó, Austràlia, Nova Zelanda i el sud-est asiàtic. També s’han fet moltes reserves per viatjar a l’Amèrica Llatina.

Quina importància es dona a la seguretat a l’hora d’escollir el destí?

Es té en compte tot, però és cert que la seguretat hi té molta importància. Hem notat com destinacions fantàstiques com ara Turquia o Egipte, que culturalment tenen un patrimoni molt important, s’han deixat de vendre.

Davant l’auge d’Internet, quin valor afegit poden aportar vostès al client?

Nosaltres podem aportar consells, explicacions i seguretat al client. També podem oferir un tracte personalitzat a l’hora d’aconsellar segons el perfil de cada turista. A vegades el client pot tenir una visió d’un lloc però també li pots aportar alternatives.

Quins avantatges i desavantatges pot tenir reservar a través d’Internet?

És cert que Internet t’ofereix la comoditat de buscar des de casa però també et pots pensar que és més barat i realment no ho és. Per exemple, et pots trobar cinc preus diferents d’un mateix vol. A més, nosaltres no comprem bitllets en companyies amb les quals es fa molt difícil reclamar en cas de retards. També ajudem els clients a fer els tràmits necessaris de burocràcia i documentació per anar en segons quines destinacions.

De quina manera s’adapten a la diversitat de perfils dels clients?

Depèn. Si veiem que el client ha viatjat molt deixem que faci el viatge a la seva manera. També depèn de l’edat. Els més joves se senten més lliures i volen anar pel seu propi compte i la gent gran prefereix tenir-ho tot més aviat tancat.

En la seva feina també han d’estar actualitzats constantment.

Sí, hem de saber, per exemple, les situacions en què es troben els països. Pel que fa a la seguretat, hem de saber si una destinació és segura o no. Els diferents governs aconsellen si cal anar o no a destinacions i també has d’estar prou informat per aconsellar si és òptim anar en segons quins indrets que no estiguin desaconsellats. Pel que fa a les malalties, també has d’estar informat.

tracking