Carolina i Cristina Martinho
“L'aparador és la finestra que comunica la nostra identitat”
Recrear l’interior d’un regal. Germanes i responsables de la botiga Coco Bis. Van obtenir el premi al millor aparador en la vintena edició del certamen que organitza la Cambra de Comerç.
Què les va portar a participar en el concurs?
Creiem que aquest és un esdeveniment molt consolidat, i volíem formar part de la iniciativa. A més, la nostra visió sobre el negoci coincideix amb els valors que fomenta el concurs, com ara la importància de crear un bon aparador que millori la imatge de l’eix comercial del Principat.
S’esperaven guanyar?
Sincerament, no sabíem quina rebuda tindria, ja que era la primera vegada que concursàvem i hi havia molt nivell entre tots els participants. Però la resposta ha estat molt positiva i tot plegat ha estat una gran sorpresa.
En què consistia la idea?
L’objectiu era representar allò amb el que voldria trobar-se qualsevol amant de la moda a l’hora d’obrir un regal. Vam decidir recrear el punt de vista interior d’un paquet ple dels nostres productes, acompanyats de dos elements propis del Nadal com són el color vermell i els trencanous, peces d’una col·lecció que anem ampliant any rere any.
Quin procés van seguir per fer realitat la idea?
Com en tot procés creatiu, vam començar a pensar-hi uns mesos abans, a l’estiu, amb una pluja d’idees, per passar a fer una recerca de referents sense deixar de banda els dibuixos, els croquis, els esquemes... quan vam trobar l’element principal al voltant del qual giraria tot el disseny, els trencanous d’1,80 metres, vam passar a dibuixar els plànols tècnics i 3D per assegurar-nos que el que teníem al cap fos factible.
I després?
Vam encarregar uns pòdiums per col·locar els productes acompa-nyats de petits trencanous, i el dia del muntatge es va folrar per complet l’aparador amb un vinil adhesiu vermell. Després vam posar-hi tots els elements, incloent-hi els trencanous de grans dimensions, que havíem encarregat expressament a Alemanya.
Com van reaccionar els clients?
Des del primer moment la resposta va ser sorprenentment positiva, tant per part dels clients habituals com d’un públic molt ampli i variat.
Quines són les claus a una bona decoració d’aparador?
L’aparador és una finestra que comunica la identitat d’un negoci, i la primera impressió que rep tothom que hi passa per davant. És essencial per crear impacte en el públic, i una de les claus per al seu disseny és evitar la sobreinformació: amb un cop d’ull el client n’ha de tenir prou. Per això cal coherència, equilibri i una bona composició, sense oblidar l’objectiu final d’atreure públic.
Tornaran a prendre part al concurs?
I tant! Ha estat una experiència molt positiva i ja estem pensant en el proper aparador de Nadal.