Pep Borràs
“És imprescindible poder incentivar el talent jove”
Primera empresa Andorrana a instal·lar-se al Barcelona Tech City 30 anys. Va crear l’empresa fa un any i mig i ja treballa en un espai amb possibilitats de trobar finançament. Destaca la necessitat d’inculcar l’emprenedoria als joves.
Com un llicenciat en mitjans audiovisuals crea una empresa d’importació de salmó fumat?
Doncs una mica per avorriment. Portava treballant quatre anys a Barcelona, al departament creatiu d’una empresa de màrqueting digital, quan el meu amic de tota la vida i actual soci, l’Albert Zabala, em va proposar aquest negoci. Aleshores vaig veure l’oportunitat de fer una cosa diferent, i em va motivar.
En què consisteix The Craft Salmon?
Som importadors de salmó fumat a Espanya, Andorra i al sud d’Europa. L’Albert va viure a Noruega, va conèixer el producte i en va quedar impressionat, i la nostra empresa el que vol és oferir un producte exclusiu, fent servir tots els coneixements que hem après.
I d’aquí van fer el salt al Barcelona Tech City dins de l'espai que facilita Actua a les empreses del país?
Fa només dues setmanes que hi vam entrar, però la veritat és que hem tingut molta sort, ja que ens ha donat la possibilitat de conèixer altres empreses i persones, que igual que nosaltres, utilitzen la tecnologia com a eina de desenvolupament i creixement de les seves marques.
Quins avantatges aporta treballar en un espai com aquest?
El més important és l’accés al finançament. Aquí hi ha gent que et vol conèixer o fins i tot que et posa en contacte amb persones que volen finançar projectes, encara que malauradament, nosaltres encara no l’hem trobat. (Riu)
És com el Niu d’Andorra Telecom?
El concepte podria ser similar, però el potencial del Barcelona Tech City és, evidentment, molt superior, tant per nombre de projectes que hi ha i el coworking que això permet, com pel nombre de joves emprenedors. Pensa que la mitja d’edat podria estar sobre els 25 anys.
Quina és la seva tasca dins la companyia?
M’encarrego de les feines de comunicació i branding, que avui en dia són molt importants. Tu pots tenir un gran producte que no es vengui o es conegui per una mala política de comunicació, o a l’inrevés, productes dolents que triomfen perquè darrere hi ha una gran marca.
Quan es funda The Craft Salmon i on?
Va ser a Andorra fa un any i mig, i malgrat que vivia a Barcelona, i encara seguim aquí, mai hem deixat Andorra del tot. A més, és un gran orgull per a nosaltres ser la primera empresa del Principat que entra en aquest espai.
Comentava la joventut dels emprenedors. Recomanaria l’experiència a més joves del país?
És imprescindible poder incentivar el talent jove que tenim i que amb una bona direcció pot explotar. Mai s’ha de tenir por al fracàs i de fet, les grans companyies són les que més han fracassat.
Menja molt salmó?
Ara sí que en menjo, i abans no gaire. Per a nosaltres el salmó és com el pernil per als noruecs, que no en mengem gaire. (Riu)