JOSÉ MARÍA BATALLA
“La creativitat sempre surt si barreges talents diferents”
Al seu estudi de disseny hi treballen persones amb síndrome de Down i autistes Convidat per la Fundació Julià Reig i Andbank explicarà dijous (19 hores, sala de conferències d’Andbank) el seu projecte, que podria obrir una seu a Andorra
Es parla molt aquests dies a Andorra de la Casa de Carlota. Expliqui el projecte.
És un estudi de disseny professional, però és molt especial en el sentit que dins l’equip creatiu d’un estudi de disseny tradicional hem experimentat amb la participació, com a part de l’equip, de persones que tenen síndrome de Down i autisme. La creativitat sempre surt si barreges talents diferents i cervells que veuen el món i la vida de forma diferent.
És l’únic que els diferencia de la resta d’estudis de disseny?
Com a estudi de disseny treballem per marques, cases de publicitat i per webs. Fem logotips, pòsters. Fem el que fan totes les agències, però el fet de tenir aquest tipus de talent dins la nostra organització ens permet fer coses molt diferents amb un punt molt especial respecte a la resta d’estudis. Totes les campanyes i productes que surten de la Casa de Carlota tenen un punt molt especial, molt diferencial.
Les marques ho busquen?
Sí. És un punt diferenciador que els dona un valor important més enllà del valor que porta la constitució pròpia de l’equip.
No és una iniciativa d’inserció laboral.
No. L’objectiu de tenir aquestes persones és una mica intencionat. Anem a buscar aquestes persones perquè són molt originals i perquè pinten d’una manera molt diferent. Fem una selecció molt exigent i si trobem gent brillant fem el possible per fitxar-la.
Què aporten de diferent aquestes persones?
Una persona amb síndrome de Down, la seva manera de raonar i de veure del món, té un punt infantil, molt ingenu, poc manipulat i molt descarat. Això per a un equip creatiu és molt positiu. Una persona amb autisme és molt més surrealista i té una capacitat d’explicar les coses i de dibuixar molt especial. La màgia de la Casa de Carlota és com utilitzar tots els talents que hi ha a l’estudi i fer coses molt brillants.
I ara podrien venir a Andorra.
És un país que disposa d’una potència a nivell empresarial molt important i gairebé totes les campanyes de comunicació les busquen fora del país. Això és molt absurd. Per altra part hi ha molt teixit amb persones amb síndrome de Down i autistes, i molts d’ells potser són dissenyadors. La Casa de Carlota pot treballar amb marques andorranes des d’Andorra.
Van presentar l’estudi a l’ONU.
Sí, va ser molt agraït perquè no som metges que salvem vides, ens dediquem a fer que les marques guanyin diners. Ens van convidar al març amb motiu del Dia mundial de la síndrome de Down. Molta gent parla d’aquesta síndrome d’una manera molt paternalista, i les persones amb síndrome de Down tenen moltes capacitats.