Miquel Brasó

“En qualsevol àmbit es pot trobar un lloc per a la màgia”

Màgia i teatre a parts iguals Al migdia serà a la sala. La Immaculada de la Seu per representar ‘Netejant la màgia’, una proposta per a tothom qui vulgui gaudir d’una estona d’il·lusionisme i comèdia.

Miquel Brasó

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Com va descobrir que volia dedicar-se a la màgia?

Va ser als setze anys. El meu oncle, aficionat als jocs de mans, em va ensenyar a fer-ne alguns i em va deixar tan fascinat que vaig començar a devorar llibres de màgia i a anar a cursos per aprendre’n més.

Tot i així, es va llicenciar en biologia. No s’hi acabava de veure com a mag?

Vaig estudiar el batxillerat científic i vaig triar la carrera de Biologia Humana una mica per inèrcia. Però quan la vaig acabar, vaig plantejar als pares que em volia dedicar al món artístic i ells em van animar a intentar-ho.

Quin tipus de màgia prefereix?

Vaig començar amb jocs de mans amb cartes i monedes, suposo que com tots els mags; però la màgia té moltes branques i totes m’agraden. A l’escenari comparteixo protagonisme amb l’Alba, la meva parella...

També és maga?

No, però a l’espectacle també fa màgia! Intentem combinar màgia i teatre des de la comèdia.

De fet, ja havien treballat junts en una obra de Valle-Inclán, oi?

Sí, i en altres projectes. Vam estudiar a la mateixa escola de teatre i ens agrada treballar junts sempre que en tenim l’ocasió.

Es diu que un mag no pot revelar mai els seus trucs; aleshores, com s’aprèn l’ofici?

El gran enigma! És cert que els mags no podem revelar el secret dels jocs que fem, però hi ha excepcions. Personalment, jo només ensenyo jocs de màgia a qui sé que els farà, mai n’ensenyo només per satisfer la curiositat. Avui dia, per saber com es fa un joc de màgia pots recórrer a Internet; però les dues fonts que considero indispensables per aprendre a fer màgia de qualitat són els llibres i els altres mags.

Cal tenir cap habilitat especial per dedicar-s’hi o tot és qüestió de saber estar a l’escenari?

Cal saber estar dalt d’un escenari i tenir sentit de l’espectacle; però, com en qualsevol feina artística cal sobretot dedicar hores i hores a estudiar, practicar, assajar... A més de tenir cert control sobre les arts escèniques, també cal tenir un control sobre la màgia: saber guiar l’espectador i transmetre-li de la millor manera possible la sensació d’impossible.

Què és el que més valora en un espectacle de màgia?

El primer que valoro és que m’entretingui, que em desperti alguna emoció. També valoro l’originalitat dels jocs o de les presentacions dels efectes i la força de l’espectacle a l’hora de sorprendre l’espectador.

Fora de l’escenari, troba que hi ha lloc per a la màgia?

I tant! En quasi qualsevol àmbit pot tenir cabuda: escola, empresa... inclús a la vida diària.

tracking