edu ribó

“Nosaltres democratitzem l'alta perfumeria”

Responsable del perfum d’Andoflora 42 anys. Enginyer de telecomunicacions i apassionat de la perfumeria. Dirigeix amb els seus companys dues ‘start ups’ dedicades a la creació d’aromes i de bases perquè tothom es pugui fer el seu perfum

“Nosaltres democratitzem l'alta perfumeria”

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

De què fa olor Andoflora?

Evidentment a flors, però el perfum que vam crear va molt més enllà. Té tocs de gessamí, de taronger, de cítrics i de fruites. És una fragància molt moderna, portable, unisex, i ha tingut molt èxit.

Sap si a la gent li va agradar?

Vam muntar un estand on els visitants havien d’olorar vàries aromes que els transportaven a diferents moments de la seva vida i entre ells hi havia el d’Andoflora. La majoria van quedar encantats i ens demanàvem on podien comprar-lo.

Com es crea un perfum?

En aquest cas ens vam reunir amb diferents conselleres del comú de la Massana per decidir quina olor tenia Andoflora. Ens vam endur una grata sorpresa en veure que tots estàvem d’acord a fer una cosa diferent i no centrar-nos en els tòpics. Van demostrar molt criteri olfactiu.

Diu conselleres. No hi havia homes?

No, però suposo que va ser casualitat. A la Massana hi ha bastanta paritat i al departament de Cultura potser hi ha més dones. A la nostra empresa la majoria som homes, així que es compensa i entre tots vam fer un gran treball.

Com un enginyer de telecomunicacions acaba guanyant-se la vida fent perfums?

El meu pare va treballar molts anys en una perfumeria i jo hi vaig entrar amb 14 anys. Vaig desenvolupar moltes tasques, però d’aquí vaig treure l’afició. Després em vaig formar, vaig fer cursos i aquesta afició s’ha convertit en la meva professió.

Es defineix com un perfumista?

Nosaltres som creadors olfactius i fem bases per després aconseguir perfums. En aquest sentit, volem democratitzar l’alta perfumeria.

Es pot fer una colònia de qualsevol cosa?

Si vol, venim un dia i a la redacció i entre els seus companys i nosaltres, creem el perfum del Diari d’Andorra. Pensi que l’empresa Ford té en propietat l’olor de nou, que es posa a tots els cotxes de segona mà perquè doni la sensació d’haver estat ben cuidat.

Quines aromes més han creat?

El de la Seu d’Urgell, el d’una entitat bancària d’aquí, el d’Andoflora i també el d’una línia de roba que, regalant el perfum, va ser la més venuda amb diferència.

Moda i perfum sempre han anat de la mà.

Sí, però ara la gent més jove comença a entendre que les colònies són un complement més, igual que un cinturó o una bossa. Volen coses que els identifiquin només a ells.

Per tant, els grans perfums tenen els dies comptats.

Les grans marques sempre perduraran, però ja estan personalitzant determinades fragàncies. Cert que per ara ho fan amb clients VIP, però ja canviaran.

tracking