Javier Luxor
“Sense ètica, la persuasió esdevé simple manipulació”
Altres maneres d’emprar el poder de la ment. De jovenet li fascinava l’il·lusionisme; més tard, es va dedicar al màrqueting, i finalment va unir tots dos àmbits en una especialitat única. Dijous serà a la Seu com a ponent a la Trobada Empresarial al Pirineu.
Què fa un mentalista enmig d’una trobada d’empresaris i polítics?
La meva ponència tractarà sobre com utilitzar les eines pròpies del món de l’empresa per influir en els altres i construir un lideratge personal a partir de les tècniques del mentalisme modern.
Tothom té la capacitat de ser un líder?
És molt interessant adonar-se que tots tenim una sèrie d’habilitats que ens pertanyen, encara que no en siguem conscients, i que si aprenem com fer-les servir ens poden ajudar a prendre el control de les nostres decisions, i, a partir d’aquí, influir en el nostre entorn personal.
La seva fórmula per esdevenir un líder es basa en tres pilars: influència, persuasió i intuïció. A mi em sona més aviat a una estratègia de màrqueting.
Sovint donem a la paraula màrqueting una connotació negativa i oblidem que, molt o poc, tots som venedors. En qualsevol cas, el que intento no és tant que em comprin una idea com persuadir l’audiència que estic convençut del que els explico, i per això les meves conferències no es basen només en la paraula, sinó també en demostracions pràctiques.
Temps enrere s’esperava d’un líder que fos honrat, seriós, assenyat... Tots aquests valors ja no serveixen en el nostre món?
Ben al contrari, són fonamentals! De fet, són els que marquen la diferència entre un veritable líder i un que no ho és, perquè tots tenim la capacitat de persuadir els qui ens envolten, però la persuasió, sense ètica, esdevé simple manipulació. I jo no soc un manipulador, ni ho vull ser.
Si exposem allò que volem comunicar d’una manera honesta, per què necessitem persuadir ningú de res?
Perquè les decisions que prenem no es basen només en el nostre vessant lògic o racional, sinó que la majoria es basen sobretot en el nostre vessant emocional, i aquí és on la persuasió juga un paper molt important.
Tanmateix, apel·lar a les emocions sovint pot derivar en una relació incòmoda.
Cal aconseguir primer la confiança de l’interlocutor, i actuar sempre amb la certesa que allò que fem és honest. Per això procuro sempre que la relació amb l’interlocutor estigui basada en una estratègia win-win, perquè si tots dos guanyem cap dels dos no es pot sentir enganyat.
Abans de dedicar-se al mentalisme va treballar al departament comercial a diferents empreses. Per què va preferir deixar-ho córrer?
De jove m’apassionava la màgia, després em vaig formar com a enginyer i en administració d’empreses; més tard vaig començar a treballar en màrqueting, i em vaig adonar que tenia molts punts en comú amb el mentalisme, i així és com vaig començar a aplicar les tècniques com a mentalista al món de l’empresa.