Carmen Malvar
“És fonamental generar una experiència dins una marca”
Va estudiar disseny d’interiors i arquitectura. Dissenya i supervisa la implementació de botigues internacionals, entre les quals va treballar amb Mango, Zara o Desigual. Avui ofereix una conferència a les 19 hores a l’edifici de Crèdit Centre.
Què és Atelier Malvar + Tusch Llc?
Som un grup amb seu a Nova York que dirigeixo jo mateixa i que està enfocat a l’estratègia de comerç, disseny i també anàlisi dels millors espais de comerç d’una ciutat per negociar possibles locals de lloguer.
Ha treballat a Europa i als Estats Units, quines diferències hi troba?
El que més trobo a faltar a Espanya i Anglaterra, que és on treballo més d’Europa actualment, és la facilitat per treballar en equip que tenen als Estats Units. Allà és molt fàcil tenir una base important d’equip fix, però després pots tenir consultors externs que et donen suport segons el tipus de projecte que vols dur a terme, com per exemple d’il·luminació o d’urbanisme.
Vostè és arquitecta i dissenyadora d’interiors. Són professions complementàries?
Sí, són dues professions complementàries perquè l’arquitectura té una visió d’escala major i en el disseny d’interiors et concentres més en la materialitat i l’espai interior.
Com va descobrir que es volia dedicar a dissenyar l’estratègia de les grans marques?
Va ser a poc a poc i gràcies als mentors que he tingut. Entre els quals Amancio Ortega. A més, crec que soc bona observadora i en aquest sector hi ha una part molt important d’observar.
Parla de l’observació. On troba la inspiració per desenvolupar els seus projectes?
Viatjo molt. La trobo als aeroports, als carrers i als comerços de diferents cultures. Parlo amb la gent que em recull al taxi fins amb la persona que em serveix el cafè. Pregunto molt, observo i prenc notes. En aquest món hi ha dues coses importants: l’observació i la psicologia.
Ha dissenyat botigues d’Armani, Zara, Tous o Camper. Hi ha algun element comú en tota la seva feina?
Crec que tots els meus treballs tenen una forta estratègia darrere que mai es veu. Estèticament són molt diversos, però darrere hi ha un estudi i una anàlisi brutal sobre els objectius de la marca.
Botiga o Show Room?
Avui en dia les botigues han de ser Show Room en el concepte profund de la botiga espectacle. És fonamental generar una experiència i quasi un estil de vida dins d’una marca. El consumidor ha d’anar a una botiga a experimentar, a tocar i a sentir una experiència que només li dona la marca en qüestió.
Llavors, hi ha hagut canvis en els consumidors?
El nou consumidor és molt més exigent i té moltes coses al seu abast amb un toc de dits. Per això, les marques li han de donar alguna cosa més que no sigui anar a buscar la peça, l’objecte o el servei que vol.