Manel Areny

“Hi ha molta llegenda urbana amb les rareses dels artistes”

L’estiu, època d’activitat frenètica i poques vacances per a ell. La seva empresa organitza espectacles i esdeveniments culturals des de fa 28 anys. No ha sumat la quantitat de concerts en què estan implicats enguany, però en són un bon grapat.

Manel ArenyDolors Moreno

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’activitat ha anat creixent?

Són 28 anys. Som l’empresa d’espectacles i organització d’esdeveniments en actiu més antiga, i això ha anat a més.

Algun dels concerts d’aquest estiu ha estat especialment complicat?

El concert dels components d’OT és gairebé exclusiu, se’n fa un segon com aquest a Vigo. No té res a veure amb la gira d’OT, que està tot marcat i comercialitzat, hi ha hagut una feina de negociació de la proposta artística. Els altres són artistes que tenen la gira muntada i les negociacions són de dates, preus, però no és que sigui forçosament una dificultat.

Portar la gira a Andorra és més problemàtic?

Els artistes han d’adaptar-se a certes especificacions, començant per una duana. A nivell d’equipaments també tenim les nostres limitacions, a nivell de proveïdors. Tot i això hem portat artistes de primera línia: Alejandro Sanz, Malú... No som només una agència de representació artística, també fem de producció de l’esdeveniment i tenim recursos per poder anar resolent les dificultats que puguin anar sortint.

I també han de batallar amb les rareses dels artistes?

Hi ha molta llegenda urbana sobre això. L’artista quan ve aquí no acostuma a demanar el que demana per caprici, sinó que està treballant i necessita unes condicions òptimes per poder realitzar el seu espectacle.

Andorra la Vella va intentar portar Shakira. Què li falta a Andorra per entrar a les grans gires? L’escenari?

No només, és l’escenari i tot el que comporta. No tenim un Palau Sant Jordi, i hem de muntar l’espai i això té un cost. Quan es contracta un artista no sols és el catxet, sinó tot el que hi ha al dar­rere, la part de producció, que comporta moltes facetes. I en grans gires la dificultat de tenir un espai adequat i, el més important, els diners per poder-ho fer.

Proliferen els festivals d’estiu i aquí l’intent del Red Music no va funcionar.

No, i pel cost que tenia. Nosaltres tenim cosetes que hem presentat per amb aquells diners portar un cap de setmana 8.000 persones. En aquest cas era una proposta a Andorra Turisme, un esdeveniment relacionat amb la cultura popular i asseguràvem 8.000 persones a totes les parròquies. Però finalment són els criteris de qui posa els diners.

Algun concert que l’hagi fet patir especialment pels dubtes de si es podia o no fer?

Recordo gratament un concert de la festa major de Sant Julià de Melendi, que va ploure i era inviable fer-lo. Era un dilluns i se li va proposar traslladar-lo a dimarts i malgrat que tenia uns compromisos, ho va resoldre per actuar dimarts. Però clar, a més petita escala se n’han hagut d’anul·lar uns quants.

tracking