Miquel Herrada

“L'oferta de proximitat sols la tenen els mitjans locals”

Avui participa a la trobada anual de l’Observatori d’arxius i televisions locals a Andorra. 37 anys. La seva trajectòria professional ha passat per diversos mitjans de comunicació, des de Catalunya Ràdio fins a Cadena Ser. Des de fa tres anys forma part de la Xarxa de Comunicació Local.

“L'oferta de proximitat sols la tenen els mitjans locals”

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Què és la Xarxa de Comunicació Local?

La Xarxa aplega unes cinquanta televisions locals de Catalunya i unes cent trenta emissores de ràdio local. És una estructura pública de suport a l’audiovisual de proximitat que es fonamenta a donar recursos i eines per a la coproducció de continguts entre diversos mitjans locals. Així mateix, també treballem per la transferència tecnològica per bastir els mitjans locals de recursos suficients per poder adaptar-se als canvis.

Parla de les televisions locals. Com es poden fer un lloc entre totes les grans empreses?

Crec que la televisió local té una cosa que no té la resta de l’oferta i d’operadors. Es tracta d’un contingut exclusiu de proximitat. Només això les fa realment rellevants per a les seves comunitats i àrees de cobertura. És a dir, l’oferta de proximitat sols la tenen els mitjans locals.

D’aquesta manera poden competir al mercat.

Efectivament. Tots els operadors busquen contingut diferencial perquè la globalització porta a l’estandardització de l’oferta i per ser competitius necessiten diferenciar-se. Això ja ho tenen les televisions locals i resulta claríssim en el cas dels informatius.

Llavors, quin és el repte de les televisions locals?

El repte és que aquest contingut diferencial, que ja tenen, pugui arribar i s’adapti a les noves maneres de consumir l’audiovisual. No tindria sentit disposar d’un contingut d’alt valor afegit i perdre l’oportunitat de connectar amb tots els públics. Estic parlant de xarxes socials o plataformes d’streaming.

Això, com s’aconsegueix?

La Xarxa té una línia d’actuació principal a potenciar. Es tracta d’una plataforma de vídeo en directe que hem engegat fa poc que es diu Xala.

El Netflix dels continguts de proximitat.

Sí, Xala pretén ser el Netflix de l’audiovisual català local. Ofereix una experiència, a canvi d’un pagament previ, equiparable a plataformes com ara HBO o Amazon Prime. Tenim un contingut estrella que és la temporada de castells, esports en directe de les categories territorials catalanes o documentals.

Està tenint el resultat que esperaven?

És un primer experiment per veure si el contingut supera la bar­rera de pagament i de moment els resultats que podem valorar són bons.

Les televisions locals tenen audiència?

Podem dir objectivament gràcies al mesurament censal que tenen audiència. Podem dir que l’audiència es concentra en els continguts més diferencials, com són els informatius. A més, hi ha un baix nivell de zàping i un grau de fidelització molt elevat.

tracking