Julia Baudin
“Si els alumnes estan motivats ho fan tot molt bé”
Participa per tercera vegada en la First Lego League. Amb el seu equip, DA Robotic Family, Julia i els alumnes de quart curs de l’escola andorrana de segona ensenyança de Santa Coloma participaran en aquesta competició de robòtica.
Quina és la teva tasca en la First Lego League?
Els professors preparem els nens en diferents àmbits. Dins de la competició n’hi ha tres: científic, valor i robòtica. La nostra tasca és que estiguin preparats per fer front a allò que se’ls demana dins de la temàtica de la competició. Cada any hi ha una temàtica i enguany és l'espai.
Als nens els agrada aquesta competició?
Estan molt motivats i ens falten hores per treballar tot el que volen. Per poder arribar-hi, fins i tot s’han quedat a l’hora del pati. Als nens els agrada tant que a l’escola andorrana volen que comencin a principi de la segona ensenyança, i de fet, en altres sistemes educatius ho fan.
Et sorprèn el nivell que tenen els alumnes per ser tan joves?
S’adapten molt fàcilment a tot. Si estan motivats, el que fan ho fan molt bé. En aquest sentit és fàcil, no els has d’anar al darrere perquè tenen il·lusió per fer-ho bé.
Quin objectiu teniu aquest any?
Aconseguir la màxima puntuació possible en la competició de robòtica. En el projecte científic volem conscienciar la gent que hi ha un problema de brossa espacial, però a la Terra hi ha problemes similars amb la gestió dels residus, per la qual cosa és una responsabilitat per a nosaltres exposar aquest tema. Quant al premi de valors, volem que vegin realment el nostre mètode. No és només una competició de robòtica, és una manera de ser, és a dir, treballem tots junts per solucionar els problemes. Ens aixequem a les sis del matí un dissabte i estem tot el dia competint. Els altres equips també ho fan, però volem que es valori que hi ha un esforç a darrere.
Com es controla que surti tot bé el dia de la competició?
Els alumnes fan moltíssimes proves, però el dia de la competició poden variar molts aspectes. L’alumne ha de reprogramar i provar constantment. És llavors quan es veu si els alumnes han fet aquestes proves a classe o no. La limitació més gran que ens trobem és que els robots fallen força perquè depenen de moltes coses: la bateria, el taulell... Nosaltres hem muntat moltíssims robots, hem fet una lliga per provar-los i ens hem quedat amb els millors.
S’aprèn més amb aquesta competició que si donessin classe en el temps que s’inverteix en la competició?
S’aprèn diferent. S’interioritzen els conceptes perquè els poses en pràctica. Despertes un interès que d’altra manera no podries despertar. Els fas construir i innovar resolent problemes per a acabar aconseguint un resultat. A més, fan un discurs oral per conscienciar, treball en grup... Estic molt orgullosa d’ells perquè aprenen i treballen molt bé. Estan evolucionant molt i creixen no només en coneixements sinó també en esforç, perquè fins i tot es queden als patis a treballar.