Anselm Diví
“Per tenir èxit a la feina has de ser bo i t'ha d'apassionar”
Donarà directrius per saber com treballar millor per ser més feliç. Diví, que té una àmplia experiència com a director de recursos humans, ofereix una conferència (demà a les 19.00 hores a la sala Aquarius de Caldea) en el marc del Chapter Andorra Esade Alumini.
Treballar millor per a ser més feliç.
Sí, d’això anirà la conferència. De les tècniques que ens poden fer més eficients a l’hora de fer la nostra feina, de delegar en els nostres col·laboradors, de planificar i de motivar-se. I partint d’un concepte: que si treballes en una feina que t’agrada i està ben planificada això et permet gaudir del temps per poder tenir un equilibri entre la vida personal i la familiar. A la conferència explicarem quins són els motors interns que tenim per aconseguir tenir una autocàrrega per poder treballar cada dia i ser eficient. La felicitat ve de poder gaudir de la feina i de poder guanyar temps per dedicar-nos a la família.
Parlarà dels set hàbits de les persones altament efectives d’Stephen Covey. Quins són?
Són set maneres de poder gaudir millor de la feina. El primer parla que la persona sigui pro activa i no reactiva a l’hora d’abordar la feina. El segon és treballar sempre amb un fi a la ment que pot ser la família, els diners o les aspiracions espirituals. El tercer és establir prioritats: saber distingir entre el que és urgent o no i entre el que és important o no. I el quart adoptar estratègies a l’hora de treballar pensant a guanyar-guanyar.
I els tres restants?
El cinquè fa referència a la comunicació: comprendre el nostre interlocutor, escoltar-lo de manera activa. I un cop entès el seu missatge, explicar el nostre. El sisè és saber treballar en equip per crear una millor solució de la que cada membre pogués obtenir de forma individual. I el darrer hàbit és esmolar la serra. Per ser eficients a la feina hem d’enfortir el que nosaltres som i mantenir l’equilibri amb el nostre jo. No es pot treballar 14 hores i tornar bé l’endemà.
Que són els lladres del temps?
Són les interrupcions imprevistes, les reunions inacabables, no tenir una activitat planificada, destinar massa temps a feines rutinàries i als correus electrònics, els telèfons i les aplicacions. Els lladres del temps ens el treuen per no poder dedicar-lo a coses importants.
Com es pot aplicar a la vida diària aquesta teoria?
Que sigui complicat aplicar-ho depèn del fet que moltes vegades a la nostra vida professional no ens aturem a planificar. Quan comences la jornada has d’agafar un llapis i un paper, revisar l’agenda, veure què has de fer i revisar la planificació del que vull aconseguir al final del dia.
La feina ha de ser l’objectiu número 1 de la nostra no-vida?
No, al final som humans i vivim en un entorn personal. I en aquest entorn personal és tant o més important tenir una bona relació amb els fills, amb la dona i amb els amics. I estimar el nostre cos. Si no ens estimem difícilment ens farem respectar a la feina o pel nostre cap. Per tenir èxit a la feina has de ser bo i t’ha d’apassionar fer-la.