Anahi Pinoargotty

“El ritme, la melodia, tothom els té a dintre”

Tallers per apropar la música a infants d’entre 0 i 3 anys. Amb Míriam Manubens, també professora a l’Institut de Música de la capital, la inquietud professional els va fer apropar-se a l’aprenentatge a les edats més primerenques. I així va néixer Sonadons.

“El ritme, la melodia, tothom els té a dintre”

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Per què inicien el projecte Sonadons?

Per influència de la Míriam sobretot vam arribar al món de la música per a nadons. Ja treballàvem amb nens petits però els de menys edat tenien quatre anys. Vam acabar aterrant a la música de zero a tres anys, la teoria ens va agradar moltíssim i ho vam voler provar i ens va encantar.

Van necessitar formació extra?

Ens hem especialitzat en la pedagogia Gordon, la Music Learning Theory, que ve dels Estats Units i és el més nou i ajunta el millor de les pedagogies del segle XX.

Com es treballa amb nadons?

La música és un llenguatge i es pot fer un paral·lelisme amb el llenguatge parlat. Primer se sent, els nens van creant les imatges musicals dintre del seu cervell, i és el bon moment perquè és quan els neurotransmissors dedicats a l’escolta es desenvolupen més. Si no, se’n van cap a un altre sentit. El que fem és estimular-los donant-los els models, que ja els tenen, perquè els pares els canten, hi ha l’escola bressol, però nosaltres els donem una qualitat que l’entorn no els pot donar.

I per què és important per als nadons?

Pel desenvolupament general, per l’afectivitat, pels sentits, també pels moments que passen amb els pares, perquè molts tallers són amb ells. I proporciona més endavant coses que també dona l’esport o d’altres disciplines, com els valors de fer música en conjunt, la manera de concentrar-se, la rutina de l’estudi.

Associem la música a persones que tenen talent per fer-ne. És un error?

La música tothom la té a dintre i nosaltres, els professors de música, el que fem és ajudar a fer que surti aquesta música que és a dins. Però el ritme, la melodia, tothom els té a dintre.

Què representa Sonadons com a experiència professional per a vostès?

Ha estat fantàstic. Vaig començar fent classes als més grans i cada vegada he anat baixant, baixant. I és molt maco perquè són molt agraïts, els estimulem i ells donen respostes a la seva manera. Quan són més grans ja són més tímids, tenen apriorismes.

I pensen a créixer?

Ha tingut molt èxit, però és una activitat extra que fem, en un món ideal [somriu]. Andorra, que és un país petit, podria ser un país pioner fent que a totes les escoles bressol hi hagués música perquè ho hem fet com a Institut de música i com a activitat extraacadèmica a les escoles bressol d’Andorra la Vella i ha anat molt bé.

Usen materials com ara teles...

Utilitzem materials per a nens que no són instruments, potser alguna cosa com maraques petites. Utilitzem moltes teles, coses suaus. L’important és el so i el so de vegades si l’ajudes amb un material és més fàcil.

tracking