Elisabeth Olivé
“El valor afegit que tenim a Andorra és la natura”
Alternatives per gaudir de la muntanya. Un dia va tenir la idea inicial d’Epic i va decidir emprendre-la, impulsant una empresa que ofereix “experiències” en l’entorn natural. Ara, amb un acord de comercialització amb Grandvalira.
Com definiria el que fa Epic?
El nom vol dir ‘e’ d’experiències i ‘p’ de pics. L’experiència és la suma dels allotjaments en llocs exclusius més una activitat, gaudint de la gastronomia del país, amb productes de quilòmetre zero. Els allotjaments són bordes que hem arreglat per fer-les accessibles al turisme així com allotjaments atípics, campaments o la caravana airstream que està a Arcalís. Per definir-ho et diria natura i confort.
Entre quina oferta d’activitats es pot triar?
L’activitat pot ser un trekking, pesca, observació de la fauna, visites per rutes culturals, o la travessa a Andorra amb diferents disciplines, a peu, MTB o esquí de muntanya, a l’hivern excursions amb raquetes, d’esquí de muntanya, heliesquí.
Quin és el perfil de l’usuari?
Persones de 30 a 50 anys, amb un nivell adquisitiu mitjà-alt, i tant poden ser parelles com grups d’amics o amigues i també famílies.
Com va l’experiència d’emprenedora?
És la passió que em mou. Vaig tenir una idea, vaig començar a fer un pla d’empresa i vaig tenir la gran sort de poder presentar el projecte a la fundació Julià Reig, que em va fer l'acompanyament per el desenvolupament final del pla d’empresa. Era conscient del risc però vaig decidir provar-ho. A partir d'aquí, trobar les persones que han apostat igual que jo fan que tot sumi i la veritat és que com més m’hi he ficat, més sentit li trobo, i se'm reforça aquest potencial que tenim a Andorra que ara estem treballant.
I algú li ha fet el comentari que aquest no és l’esperit d’anar a la muntanya, que a la muntanya no s’hi va amb aquestes comoditats?
No, no, suposo que com que el meu perfil ja és de muntanya... i tinc diferents maneres d'estar a la muntanya doncs és com sóc i tots sabem que hi ha molts perfils, tants com persones...
A qui diria que es dirigeixen les propostes d’Epic?
A tothom que s’estimi la natura.
A qualsevol que apreciï un paisatge?
Sí, sí, el que compta és compartir els valors i la riquesa que tenim. És com transmetre els valors i la riquesa del que tenim a Andorra. I que hi hagi un respecte per la natura, i valorant el patrimoni, amb bordes que tenen 100 o 200 anys d’història.
Creu que s’ha viscut d’esquenes al patrimoni natural?
Crec que sempre s'ha treballat en el patrimoni i mostres en tenim que en els darrers anys hi ha hagut un esforç molt important a preservar-lo i mostrar-lo. Tot i això hi ha un patrimoni que no està reconegut. El valor afegit que tenim a Andorra és la seva situació geogràfica i em repeteixo, ja ho sé...: l'accés a la natura que per a mi és vital!