Rafael Fuertes
“Gestionem el 10% de tot el volum de reserves anuals”
Creador d’Esquiades.com i Buscounchollo.com 40 anys. Són un referent del món de l’esquí i el principal client de Grandvalira, Pal Arinsal i Caldea, on envien el 10% de tot el volum turístic. Gestionen part de les reserves de quasi 380 allotjaments
D’on sorgeix la iniciativa per crear Esquiades.com?
Sempre m’ha apassionat internet i el meu cosí organitzava esquiades per la gent del poble i vaig veure que la plataforma EasyJet anava en auge. Llavors vaig creure necessari oferir un lloc web on la gent pogués fer packs.
Són uns dels principals portadors de clients al Principat.
Correcte, juntament amb Booking.com, no sé ben bé quin està en primer lloc i qui en segon. Entre el 15 i el 17% del que venem és a Andorra. Som el principal client de Grandvalira, Pal Arinsal, així com de Caldea, gestionem el 10% de tot el volum de reserves anuals. En el món de l’esquí la marca Esquiades sempre ha estat un referent.
Quina tipologia de visitants reserven a través de les plataformes?
El 85,9% de les reserves són d’espanyols, un 10% provenen d’altres països com França, Portugal o Anglaterra. I finalment, un 0,5% són de residents andorrans. D’origen rus també en gestionem alguna però la majoria utilitzen altres proveïdors.
Els ha afectat la caiguda de Thomas Cook?
Nosaltres no treballàvem amb ells. I en tot cas ha estat al contrari, com menys competidors tinguem al Principat des d’Esquiades podem obtenir més clients i reserves.
Com va sorgir la relació amb el Principat?
Vaig començar amb Esquiades enviant gent a Port Ainé i Espot, i llavors vaig veure que m’havia d’obrir a diferents mercats per expandir la marca. Així va ser com vaig iniciar els contactes amb Andorra, i a poc a poc ens hem anat establint. I ara fins i tot tenim una agència establerta a la Massana que ens ajuda a donar un millor servei als clients.
Què va propiciar la creació de Buscounchollo.com?
És causada per la demanda dels hotelers que durant la temporada baixa buscaven un incentiu perquè els clients reservessin. Així, vam començar a oferir packs romàntics i després vam passar a fer lots de viatges a bon preu, excursions i diverses activitats durant l’estiu per generar activitat.
Què aporten les seves plataformes al país?
El bo que tenim és que el nostre client sempre pernocta a Andorra, a banda d’oferir l’activitat donem vida al sector hoteler. Quant a l’oferta, venem de tot, però sobretot vacances, com per exemple quatre dies a mitja pensió.
Es planteja projectes de futur?
Bé, jo no paro, ara vam muntar un portal de reserves hoteleres, Aminir.com. També hem invertit en hoteleria i en inversions en companyies tecnològiques en relació amb el sector de la neu. I la intenció és seguir creixent i tirar endavant els diferents projectes.