Ignasi Dalmases

“L'única manera de generar confiança a l'altre és tenir-ne”

Demà i dissabte imparteix una formació sota el títol ‘L’art de convèncer a l’empresa’ Nascut a Barcelona, col·labora amb l’escola de teatre Entreacte amb diferents cursos. Demà i dissabte ensenyarà a transmetre la informació de manera eficaç i el 14 de febrer se centrarà a parlar en públic

“L'única manera de generar confiança a l'altre és tenir-ne”

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Calen habilitats especials per convèncer? No. El que cal és ser conscients de moltes coses que de vegades oblidem o no les reflexionem, però les habilitats les tenim tots.

Quines són aquestes habilitats?

Jo sempre parlo d’un quatre per quatre: té quatre rodes com tots els cotxes però es diu quatre per quatre perquè a cada roda hi ha quatre aspectes importants per convèncer. Una roda és on tenim els pilars de la comunicació, necessaris per convèncer, com són el rigor, l’empatia, l’eficàcia i la proximitat. Una altra és tenir present, i aquí hi ha la màgia de convèncer, la confiança, l’entusiasme i una actitud que inclouria l’escolta, l’atenció i tenir present el que vol l’altre i una actitud d’humilitat ben entesa, no soc ni millor ni pitjor que tu.

I les altres dues rodes que ens falten?

La tercera té a veure amb el llibre Los cuatro acuerdos de Miguel Ruiz, que parla de la saviesa tolteca i diu que per gestionar-te millor amb tu mateix i amb els altres aniria molt bé tenir quatre acords: no prendre’s res personalment, no fer suposicions, fer el màxim que puguis i ser impecable amb les paraules. I la quarta roda és una regla meva que anomeno les quatre b: be pro, be water my friend, be yourself i be happy.

En aquestes quatre rodes hi juguen la comunicació verbal i no verbal.

Totalment. Tal com va dir Oscar Wilde, “el veritable misteri del món és allò visible, no allò invisible”. La comunicació no verbal al final és el que fa que t’entri un missatge, més enllà del que es diu. I afecta els cinc sentits. Pot ser el que s’olora, el tacte, el que es veu... No podràs convèncer ningú encara que tinguis les quatre rodes si no estàs mirant l’altra persona, si no estàs obert de cos, etcètera.

En quines situacions hem de convèncer i per a què?

La idea és convèncer perquè algú faci una cosa i, a més, que la faci com volem que la faci. Per exemple, a un treballador nostre si li diem que dugui a terme una tasca el més probable és que la faci. Però, a part d’això, volem que la faci amb ganes i bé. Aquí hi juguen l’entusiasme i l’actitud, que es contagien. Per exemple, l’única manera de generar confiança a l’altre és que jo tingui autoconfiança.

Es tracta d’aprendre a ser un líder i no un cap?

Sí, té molt a veure amb el lideratge. És una formació que serveix per a molts àmbits, cadascú utilitzarà les habilitats pel que les necessiti.

Parla també de la importància del sentit de l’humor.

Sí, per descomptat. El missatge amb sentit de l’humor entra d’una manera més fàcil. De fet, jo amb les formacions capto l’atenció a l’inici amb un xou.

tracking