Lluís Serra
“La Covid-19 ha obligat les empreses a espavilar-se”
Canviar amb els nous temps. Convidat per Actua, protagonitza avui (9.30 h) el ‘webinar’ ‘Metamorfosis. La possible solució al nou paradigma’, en què ofereix eines a treballadors i empresaris per adaptar-se a les constants transformacions socials i digitals.
Què entenem per ‘nou paradigma’?
És el futur que ens espera en l’àmbit empresarial i totes les transformacions que s’hi estan produint. Per això vull oferir eines per ajudar empresaris i treballadors a adaptar-se a aquests canvis.
Com es pot aconseguir?
En primer lloc, demano als participants que posin sobre la taula tots els punts clau de la seva vida, personal i professional. I els demano que facin un DAFO. És a dir, identificar debilitats, amenaces, oportunitats i fortaleses.
I què ha pogut detectar?
Per exemple, entre les debilitats destaca que falta una cultura digital, el nou terreny de joc on ens toca viure. En amenaces, hi ha els nous hàbits de consum, als quals cal adaptar-se. Pel que fa a les oportunitats, trobem les noves eines tecnològiques, i entre les fortaleses, ressaltar per exemple el coneixement que puguem tenir del nostre sector i els seus productes.
Com ens podem adaptar a les transformacions?
La clau és conèixer els diferents tipus d’intel·ligència, les habilitats que ha de tenir el professional actual i com és el comportament humà. Aquests tres punts centren la conferència.
Com ens poden ajudar?
En primer lloc, identificar el tipus d’intel·ligència de cada persona és molt important per saber en quines àrees tenim talent i com es pot aprofitar aquest talent des del punt de vista empresarial. Hi ha la intel·ligència intrapersonal, la interpersonal, la lingüística, la matemàtica, la corporal...
I pel que fa a les habilitats?
Quan hem detectat el talent de les persones, entrem en aquest bloc, el de les habilitats del professional del segle XXI: la capacitat de donar sentit al món globalitzat actual, la intel·ligència social, la capacitat de relacionar-se amb altres persones en un món digital, la cultura multimèdia...
També ha parlat de la importància de saber com és el comportament humà.
Sí, perquè per adaptar-nos al nou paradigma, aquest comportament també ha de canviar. Si volem resultats diferents hem de canviar la forma de ser, canviar les creences i comportaments.
En quins aspectes?
Per exemple, marcant-nos objectius. Avui dia ja ningú es marca objectius. O potenciar el lideratge conscient: la importància de conèixer les persones amb les quals treballes i quin és el seu talent.
La crisi del coronavirus ha accelerat la transformació de les empreses?
Sí, la Covid-19 ha estat una patacada que ha obligat les empreses a fer canvis sobtats. Fa anys que parlo de la incorporació del món digital a les empreses i no em feien cas. Amb la crisi, s’han hagut d’espavilar per no quedar fora de joc.