Kim Capel
“Les empreses han vist del tot necessari digitalitzar-se”
La visibilitat dels negocis a la xarxa. Entre avui i demà ofereix un taller de posicionament web al cercador Google, adreçat a empreses. La formació està organitzada per la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis
En què consisteix aquest curs?
És una formació sobre SEO (Search Engine Optimization), que es podria traduir com a optimització de motor de cerca. En definitiva, es tracta d’aprendre a posicionar la teva pàgina web a internet.
I com s’aconsegueix?
Amb paraules clau. Per exemple, si el teu negoci és una fruiteria, el que t’interessa és que quan la gent busqui fruiteria Andorra a Google apareguis a la primera pàgina de resultats. Nosaltres ensenyem a estar a dalt.
Les empreses tenen eines per posicionar-se?
Normalment, les persones que venen al curs pertanyen al departament de màrqueting, o porten la web. És a dir, acostumen a tenir coneixements. En el cas que no els tinguin, tenen una idea de què és el que necessiten per millorar el posicionament. Nosaltres els proporcionem els paràmetres per fer-ho.
Quant pot trigar una empresa a obtenir resultats?
Tot depèn d’un factor molt important que és la competitivitat de la paraula clau. No és el mateix posicionar hotel Andorra que fruiteria Andorra. En el primer cas hi haurà més empreses destinant recursos al posicionament del seu negoci, mentre que al segon potser no n’hi ha cap. Així, potser la fruiteria només necessitarà un dia per posicionar-se. Tot depèn de la competència, però la tècnica també compta.
En quin sentit?
És important que Google entengui el contingut de la teva web de la millor manera possible. Si muntes la pàgina del teu negoci i el robot de Google no sap el que estàs venent no et sabrà posicionar. Per això és determinant definir bé quin és el teu àmbit d’activitat, i saber-te diferenciar de la resta d’empreses del teu sector.
També hi ha qui paga per posicionar-se...
Aquí ja estem parlant d’una altra cosa, d’un tipus de posicionament que es diu SEM, i que no deixa de ser un model publicitari. Són anuncis que apareixen en la primera posició dels resultats. En el moment que deixes de pagar deixes d’estar també en aquest lloc privilegiat.
La pandèmia ha accelerat la digitalització de les empreses?
Sí, tot i que en dues fases diferenciades. Durant el confinament, molts negocis van sortir al món digital d’aquella manera: vendre per WhatsApp, vendre per Wallapop, vendre per telèfon... Tot de forma una mica improvisada. En acabar-se el confinament s’han digitalitzat com cal perquè ho han vist totalment necessari. Especialment el petit comerç.
Qualsevol àmbit d’activitat pot fer-ho?
Sí, i ho hem vist els mesos de confinament: s’han fet des de classes de fitness o idiomes fins a consultes psicòlogiques en línia.