Carles Sansa
“Amb el pla Engega estem en una posició capdavantera”
El 22, 23 i 24 d’octubre se celebraran els dies de l’automòbil de l’AIVA. El 2012 va adquirir Top Moto. El 2016 va entrar a la junta de l’AIVA representant el sector de les dues rodes. Des del mes d’abril ha accedit a la presidència de l’AIVA. Creu en la transició al vehicle elèctric.
Què són els dies de l’automòbil de l’AIVA?
Amb la cancel·lació de la Fira d’Andorra la Vella vam buscar un succedani per a tota aquella gent que tenia l’expectativa de canviar de cotxe. Es durà a terme els dies 22, 23 i 24 d’octubre i la idea és que cada concessionari de l’AIVA publiciti les seves promocions que anava a fer a la Fira. I en no haver-hi una ubicació fixa això elimina la problemàtica de cancel·lacions a darrera hora pels riscos de la Covid-19.
De quants concessionaris estem parlant?
Més aviat ens movem per marques i et diria que els 14 socis que representen l’AIVA estan representats en 41 marques diferents.
Des que va accedir a la presidència de l’AIVA només ha pogut gestionar en un context de pandèmia...
És cert, no hi ha hagut cap setmana que sigui una bassa d’oli. Veníem d’un període de recessió que ens estàvem intentant recuperar i ara l’objectiu és resituar-nos. Anem pràcticament un terç per sota de l’any passat.
De quina manera ha impactat la Covid-19 en l’usuari?
La Covid-19 ha ajudat a prendre decisions a molta gent. Hi ha hagut el perfil d’aquell que vol comprar un nou vehicle perquè pensa que no som gran cosa en aquest món i el vol gaudir ara. I, per una altra banda, en un escenari més pessimista, hi ha també qui ha abaixat les orelles i s’ha posat les mans a la butxaca.
I en el producte? Es dibuixen noves tendències?
El vehicle elèctric, ja sigui a través del cotxe, la bicicleta, el patinet o fins i tot la motocicleta, està a l’alça. La línia que ha traçat el Govern amb el pla Engega ens ha posat en una posició capdavantera respecte a la resta d’Europa.
Quins són doncs ara els reptes de futur?
El sector s’ha d’adequar a dues grans tendències. Primer cal tenir en compte que el producte que venem evoluciona molt ràpid i la majoria de fabricants estan apostant per un vehicle híbrid, preferentment endollable. Dit això, el canvi del producte és una de les parts, però l’altra és la tendència mundial postpandèmia. La globalització arriba a tot arreu i sobreviure amb una única marca és difícil.
I tot això ho percep el client? Vull dir, n’és conscient?
Cada vegada els usuaris reben més informació, de vegades potser massa i això pot arribar a col·lapsar la presa de decisions. De totes maneres, la mobilitat elèctrica que es pretén fomentar és la que determinarà la tendència. Però paral·lelament hi ha d’haver un parc d’infraestructures que, com a mínim, creixi a la mateixa velocitat si és que no va per davant. S’han de tenir en compte zones de càrrega als aparcaments però també als blocs de pisos.