Ruth Vergel

“La presència digital no és només pujar fotografies”

Enginyera tècnica en telecomunicacions i màster en transformació digital 40 anys. Nascuda a Barcelona, s’ha dedicat en els darrers anys a la transformació d’empreses.
Concretament, s’ha especialitzat a treballar la branca del màrqueting digital.

Ruth Vergel

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Per què considera que és tan important tenir presència digital?

Avui en dia i més en la situació que estem vivint les empreses s’han adonat dels avantatges que dona treballar la presència digital de les seves marques. I això no només vol dir ser present en xarxes socials, sinó treballar el branding i el posicionament dins del mercat.

A què es refereix?

Cal crear identitat que pot aportar no només un creixement en les vendes, sinó millorar la fidelització amb els clients, augmentar l’engagment i arribar a llocs on abans no havien pogut arribar. La presència digital és de vital importància que formi part de l’estratègia de tota companyia.

Què li diria a algú que per tenir presència digital contracta un amic perquè li porti les xarxes?

Com ja he comentat abans tenir presència digital no és només estar present en xarxes socials, es necessita una estratègia. Una sola persona no pot saber tot el que comporta una estratègia 360 de màrqueting digital, com tampoc podem menysprear els professionals que gestionen xarxes. No és només pujar fotografies; cal crear contingut sobre la base d’una estratègia prèviament definida

Què ha trobat a faltar en les empreses andorranes?

Penso que les empreses andorranes han de fer un pas endavant en aquest sentit i digitalitzar-se. Fins ara Andorra ha sigut com un paradís on tots els clients traspassaven la frontera sense necessitat de fer campanyes o invertir en estratègies de màrqueting digital. Ens trobem en un moment de canvi i és ara quan cal treballar per obrir-se camí més enllà de la frontera. Ara és el moment.

Aposta per virar del comerç tradicional cap a l’‘e-commerce’?

Penso que és positiu que convisqui la sinergia entre ambdós. El comerç tradicional no ha de desaparèixer perquè continua tenint el seu valor, però ha d’adoptar les noves tecnologies per poder expandir-se, créixer i donar un servei on l’experiència d’usuari prevalgui. Cada cop les companyies tendeixen cap a una metodologia on el client és el centre i cal que tingui la millor experiència.

D’on li ve la passió pel màrqueting digital?

Des que vaig començar en el sector de les noves tecnologies i més concretament en projectes de transformació digital vaig adonar-me que el màrqueting digital és una part molt important en tot procés de digitalització d’una companyia.

Però està en canvi constant...

És una àrea que cada dia evoluciona i canvia sense parar i que et permet transmetre i arribar al client final com mai fins ara s’havia aconseguit. El màrqueting digital ens obre un ventall de possibilitats i dominar totes les eines, estratègies i metodologies és un repte continu que m’apassiona.

tracking