Montse Gené
“Tenim dos segons per captivar l'atenció del client”
L’aparador de Mítics ha estat guardonat com a millor aparador del país pel concurs de la Cambra. 45 anys. Nascuda a Torà (Lleida). Llicenciada en Física per la Universitat de Barcelona. Té un graduat superior en Disseny a la Universitat Politècnica de Catalunya. Especialitzada en decoració i interiorisme.`
És va llicenciar en física i ha acabat treballant com a responsable d’imatge i decoració de Via Moda. A què es deu aquest canvi de rumb?
Al principi de la meva carrera laboral vaig començar a treballar en una empresa de telecomunicacions i em vaig adonar que allò no m’omplia. I com que sempre m’ha agradat el tema de la creativitat vaig decidir estudiar un graduat superior en Disseny. Llavors era a Barcelona però vaig acabar venint a Andorra perquè el meu marit és d’aquí i vaig trobar feina fent decoracions i interiorisme.
Què té l’aparador de Mítics per haver rebut el premi del millor aparador de Nadal del país?
Estructuralment és un aparador molt agraït perquè te una llum molt maca. Fa uns mesos ens van trucar des d’Unicef dient que hi havia una temàtica del blau en referència al Dia Mundial de la Infància i ens van proposar col·laborar amb aquest color. Es tracta d’una gran garlanda i la gràcia rau a combinar diferents textures, com una ploma o una bola brillant, és a dir, diferents acabats però amb el blau com a fil conductor. El que fa l’aparador és focalitzar el producte per realçar-lo.
Quin és el procés que hi ha al darrere de l’elaboració de l’aparador?
En aquest punt m’agradaria recalcar que això ha estat un treball en equip. Dit això, abans de començar a pensar en la idea el que s’ha de tenir clar és que es vol fer una aparador de Nadal que realci el producte. Un cop tens en compte les mides, les profunditats i la llum és quan comences a pensar quins elements poden ajustar-se a l’aparador. És a dir, no es comença amb la idea, sinó amb els requisits previs que s’han de complir. Llavors és quan comença el procés creatiu.
Com d’important és la decoració que envolta al producte?
Tu pots agafar el millor producte del món i si està en un aparador que no està ben estructurat no llueix en absolut, fins i tot desmereix. En un aparador el que es busca és crear una mica d’il·lusió perquè la gent que passa pel carrer entri a la botiga. Aquets és el meu objectiu. Tenim dos segons per captivar el client i si no focalitzem la seva atenció, aquest passarà de llarg.
Amb tot, sobrecarregar la decoració pot eclipsar el producte...
El producte l’hem de realçar i emmarcar... però també ha de créixer i lluir per si sol perquè no hem d’oblidar que al final el producte és el protagonista. Si fem una bona decoració de Nadal i no realcem el producte no estem fent res. En tot cas, estem fent decoració de Nadal per al carrer.
Destacar en un país ja per si propens als llums de Nadal no deu ser senzil...
És veritat, tothom hi posa moltes ganes i els carrers estan engalanats, per tant, el repte és sobresortir una mica i no passar desapercebut.