Josep Maria Mas
“Dono molt valor a aquells que viuen i treballen al Pas”
Aposta per la diversificació econòmica al Pas de la Casa. 64 anys. Nascut a Encamp. Va ser conseller en el darrer mandat comunal de Jordi Torres. Fa 42 anys el seu pare va crear el primer supermercat al Pas de la Casa, vila en la qual creu fermament.
En què consisteix el Consell Econòmic del Pas i d’on sorgeix aquesta agrupació?
L’últim mandat comunal vaig estar com a conseller i em vaig dedicar especialment al Pas de la Casa, on vam apostar per un projecte de diversificació econòmica on hi ha representats l’Associació de veïns i comerciants del Pas i la Iniciativa Publicitària del Pas. L’objectiu principal és de fer participar tots els sectors del Pas en projectes que el comú vulgui realitzar per a l’embelliment de la vila.
Quina és la seva percepció actual del Pas?
Des de baix es veu molt diferent el que és el Pas de la Casa. Jo dono molt valor a totes les persones que estan vivint i treballant allà dalt perquè són gent que han cregut molt i que continuen creient. Allà, al ser un lloc molt recollit i haver estat tants anys incomunicats sense túnel i amb les inclemències meteorològiques, acabes fent molta pinya.
Com es va introduir al Pas de la Casa?
Vaig arribar de la meva família perquè el negoci de supermercats que tenim és com un grup familiar. Al meu pare especialment és a qui li dec tot perquè va ser ell qui va despertar tot l’interès pel Pas de la Casa. A banda d’estar molt involucrat en política, va muntar el primer supermercat fa 42 anys.
Parla molt bé del seu pare, també Josep Maria Mas. Quins són els valors que li ha transmès?
Una bona colla! Jo el que destacaria per sobre de tot és la fe que ens ha transmès per creure en el Pas de la Casa. És una qüestió de convicció i de transmetre implicació en tots els projectes que engegues per no deixar mai les coses en curs d’execució.
Com ha evolucionat el tipus de consumidor que heu rebut amb el pas dels anys?
Al principi pràcticament només podies pensar en el client francès, que era el que ens visitava més sovint. Partint de la base que aquest sempre ha sigut el client número 1, hi ha un percentatge important de clients espanyols a la temporada. Però certament hem viscut canvis generacionals del client que ens ha anat visitant.
Quin ha de ser el pol d’atracció de turistes al Pas?
Avui el valor principal ha d’anar cap a la diversificació del mercat. Hi ha de tenir cabuda encara que avui no sigui massa important, perquè el visitant veuria amb bons ulls si pogués veure comerços amb un altre tipus d’oferta.
S’ha tendit cap a la concentració de productes com l’alcohol o el tabac...
Això no és massa favorable ni per a la vila ni per a Andorra. A més, això atrau un tipus de client que realment no és gaire interessant. I això com que no dona bona publicitat suposa un problema de seguretat per a la gent de les botigues.