Jessica Reynoso
“Som més digitals, també la tecnologia és més humana”
L’eclosió i els reptes de la digitalització. 40 anys. Lidera l’àrea d’innovació digital i experiència de client del banc des del 2019. Avui (15 hores) ofereix un webinari sobre com els comerços poden aprofitar els canals digitals.
Un efecte de la pandèmia és l’acceleració de la transformació digital.
Sí, ha estat una gran oportunitat per posar a prova què teníem com a societat en l’àmbit digital i com ho fèiem servir. Hi havia empreses més preparades, d’altres que no ho estaven tant, i al final més que menys tothom ha hagut de pujar al vaixell.
Avui fa un webinari enfocat a això, a com poden treure partit comerços petits i mitjans dels canals digitals. Són els menys preparats?
Pensem que la mida és un indicador del grau de maduresa però no necessàriament és així. Hi ha petits comerços que porten molt bé la part digital, xarxes, web... De vegades, i per temes d’escala, és més difícil que aquesta transformació digital arribi a empreses més grans que no a les petites, pel tipus d’inversió que s’ha de fer o el volum. Però als petits comerços els pot servir molt veure què és més interessant per a ells aplicar i què no. És millor treure partit a dos o tres canals importants que no estar a tot arreu.
Les solucions tradicionals s’han de mantenir perquè hi ha persones que no s’hi adaptaran?
Hi ha gent a qui li agrada el cara a cara, especialment per temes importants com les seves finances. Aquests models continuaran, el que passa és que hi ha rols com el de gestor que ara comença a atorgar-se més importància a aquell valor que ja donaven, l’acompanyament, conèixer el client i les seves finances, encara que no sigui presencialment.
Té a veure amb l’edat?
Hi ha gent gran que és una entusiasta tecnològica. I ens hem trobat perfils de joves que o pel contacte humà o per la sensació que tenen més seguretat anant al banc prefereixen fer les coses de manera presencial. Crec que les empreses han de posar a l’abast dels seus usuaris totes les eines perquè puguin triar.
La pandèmia ha suposat un increment rellevant d’usuaris de la banca digital.
Les eines hi eren i s’usaven. Ens ha trobat en un moment que estàvem preparats i que s’havia d’acompanyar aquells usuaris que no estaven fent les coses d’aquella forma perquè tinguessin aquella solució i la poguessin entendre. Hi ha una pujada que respon a l’efecte Covid, però el creixement era sostingut els darrers anys. Cada cop som més digitals però també perquè la tecnologia és més humana.
El model de MoraBanc ha estat premiat de nou per Word Finance. Quin és el secret?
Hi ha un treball continuat de grans professionals. I sempre pensant en la persona que hi ha darrere d’aquella operativa: un nen que vol veure quina quantitat té estalviada o una empresa que vol donar un servei per fer un e-commerce... Sempre pensant de quina manera poden fer la vida d’aquelles persones més fàcil.