Sissi Hinterreitner

“El repte és apropar els nens a la història d'Andorra”

Va fer una versió sensorial i andorrana de ‘Hänsel i Gretel’. 23 anys. Resideix a la Massana. Està en el darrer curs del bàtxelor en ciències de l’educació de l’UdA. Vol continuar estudiant quan acabi i el següent pas serà fer el grau de psicologia a Catalunya.

Sissi Hinterreitner

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Com se li va acudir la idea de fer aquest conte sensorial?

Bàsicament quan comences a fer pràctiques del bàtxelor d’educació veus el que necessiten els nens i en quina etapa cognitiva estan. Veus que el que és visual, manipulable i també les olors i textures naturals els interessa molt més que si fos un llibre normal. És seguint com fa el Geronimo Stilton.

Com ho va fer?

Està tot fet a mà. Es pot plegar com si fos un full din-A4, però quan el desplegues equival a quatre fulles d’aquesta mida.

Quins van ser els materials que va utilitzar al llarg del procés d’elaboració?

Són materials que estan molt a l’abast de tothom. He agafat una capsa de cartró que tenia a casa; com a mestra i societat incidim més en el reciclatge i utilitzar el que tenim. A més a més, paper Pinotxo, goma EVA i elements naturals com branques o fulles seques, i poca cosa més; per fer les textures, cola amb purpurina per tenir un tacte més aspre.

Parlava abans de la importància de les olors per als infants i com criden la seva atenció. N’ha pogut introduir alguna?

Alguna olor sí que he integrat; moltes ja venen directament de les branques i les fulles, i si es vol que perduri s’haurien d’anar canviant. Per tal de complementar-ho, també he emprat encens de vainilla i fruits per completar.

Va escollir ‘Hänsel i Gretel’. Per què el va triar?

Volia trobar un conte clàssic i aquest em va encaixar. La història no sabem on passa, i en aquest llibre jo la situo al llac d’Engolasters, perquè tot el que passa a la història podria passar a Andorra.

Quan de temps va trigar?

Hi vaig estar treballant diversos dies. I si ho comptés en hores, podrien ser unes 10.

Està treballant en altres projectes similars?

He treballat també alguna idea on hi ha diferents itineraris d’Andorra, en què es dona a conèixer el gran patrimoni cultural que tenim al país.

Com es desenvolupen?

La idea consisteix a crear una maleta investigativa, i seguint els diferents itineraris anar-la omplint de coneixement. És un projecte molt maco, que seria una llàstima que al final es quedés només com un treball fet a la universitat. Aquest és un dels projectes que es podrien extrapolar a fora.

Què és el que més destaca d’aquest altre projecte?

En aquest cas, el més important és que els nens comencin a valorar el patrimoni cultural d’Andorra. I aquí hi ha el repte que tenim: trobar la relació i apropar els nens a la història d’Andorra. Perquè el que tenim aquí, com que ho veiem cada dia, tendim a no donar-li valor.

tracking