Meritxell Baró

“El teu públic t'ha d'identificar amb només una imatge”

Promocionar el negoci a Instagram. És consultora associada de l’empresa SisèGrau. Demà al matí (9.30 h) ofereix el curs virtual. ‘Fes créixer la teva marca i ven a Instagram’, organitzat per la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis.

Meritxell Baró

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

En què consisteix aquesta formació?

Es tracta del tercer taller que oferim sobre Instagram. Els anteriors eren més introductoris, i aquest ja és una mica més específic, ja que se centra en tot allò que podem fer amb aquesta xarxa social per fer millorar la nostra empresa.

Instagram té molt potencial des del punt de vista publicitari o comercial?

Sí, però les estratègies sempre s’han de pensar en funció del públic al qual t’adreces, i del perfil de la teva empresa.

Quines empreses ho tenen més fàcil?

Per exemple restaurants, botigues de queviures o establiments de moda poden créixer moltíssim gràcies a Instagram, sobretot si utilitzen imatges reals dels productes o dels plats. Això atrau moltíssim l’atenció, perquè tot el que destaca visualment té molta força. Però també s’ha de dir que avui dia hi ha tanta competència, tantes empreses i tanta informació a Instagram, que calen més estratègies.

Cal distingir-se de la resta.

Sí, i ho pots fer de diferents maneres. Pel que tu ofereixes, però també per la manera d’oferir. A Instagram entra molt en joc l’estètica o el tipus de publicacions. Ara, sobretot a partir del confinament, estan molt en auge els vídeos. Instagram ha llançat la seva pròpia versió de Tik Tok, que es diu Reels, i també IGTV, que permet fer vídeos de fins a 10 minuts.

Ha parlat d’estètica. Com es pot cuidar?

Nosaltres aconsellem mantenir un sentit i una coherència estètica a totes les publicacions, perquè a Instagram prima la bellesa. Això inclou paletes de colors i tipografies corporatives. Es tracta que, amb només una imatge, el públic sigui capaç d’identificar la teva empresa. I també és important l’ús correcte de hashtags, fet que et pot permetre no només obtenir likes al moment, sinó també resultats a més llarg termini. A vegades no es tracta només de fer clic i vendre, sinó de crear i consolidar una imatge de marca.

Instagram és la xarxa de moda?

Totalment, però és un error considerar que altres xarxes socials no són efectives per comunicar. Tenim clients que ens diuen que no volen estar a Facebook, perquè segons ells ja no s’utilitza. Això no és ben bé així, perquè les persones de més de 45 i 50 anys encara el fan servir molt. Per això, abans de decidir en quina xarxa estar, no t’has de fixar tant en quines possibilitats comercials té, sinó quina eficàcia tindrà per a la teva marca i el teu target.

Les empreses han deixat de promocionar-se amb la crisi?

En tot cas crec que no ho haurien de fer. No per estar en un moment complicat has de deixar de comunicar. Al contrari. Cal fer força, donar-se a conèixer i fer-se veure, i si és amb productes o serveis innovadors, millor.

tracking