Albert Pubill
“Aquest premi beneficiarà Andorra en el seu conjunt”
Vetlla per l’excel·lència en la gestió
Enginyer en Telecomunicacions, Albert Pubill lidera l’equip que ha fet possible que Andorra Telecom hagi guanyat la medalla d’argent del premi iberoamericà de qualitat 2020, que es va entregar ahir.
Què significa per a Andorra Telecom que hagi estat premiada amb la medalla d’argent de la 21a edició del premi iberoamericà de qualitat 2020?
Fa cinc anys que apliquem la norma ISO 9001, una certificació que demostra la qualitat en la relació de l’empresa amb els clients. Aquest premi fa un pas més enllà, ja que avalua els sistemes d’excel·lència en la gestió. En resum, és un reconeixement que la feina que has fet és bona i dona resultats positius. A part d’això, el premi també és important perquè ens ajudarà a millorar ja que, en l’informe avaluador, el jurat hi inclou una llista de propostes que hem començat a implementar.
I per al país?
Som la primera empresa andorrana que ha presentat candidatura al premi, que ja fa més de 20 anys que existeix. Estic convençut que aquest guardó animarà altres empreses del país a presentar-hi la seva candidatura. Si ho fan, i n’hi ha moltes que ho podrien fer, això beneficiarà tot el teixit empresarial andorrà, ja que els models de qualitat que promou aquest premi fan que les empreses treballin millor.
Podria contribuir a impulsar la marca Andorra?
Sí, i tant. No només beneficiarà les empreses, sinó tot el país en el seu conjunt.
Quins incentius té Andorra Telecom, que és una empresa pública que opera en règim de monopoli, per innovar i oferir el millor servei als clients?
D’entrada, Andorra Telecom té el monopoli en alguns serveis, però també està oberta a la competència en d’altres. També cal recordar que aquest monopoli no està garantit per sempre. És possible que les autoritats europees, en les negociacions del l’acord d’associació, diguin que s’ha d’acabar. A més, els ingressos per roaming han baixat. Això, sumat al fet que Andorra Telecom té l’obligació de fer inversions en infraestructures al país que una empresa privada no hauria de fer, significa un marge de benefici més ajustat. Nosaltres, en qualsevol cas, treballem perquè l’empresa sigui sostenible a llarg termini i això vol dir, entre altres, que hem d’oferir la millor qualitat.
Com explicaria la feina que fa un responsable d’organització?
Jo vetllo perquè tots els treballadors d’Andorra Telecom tinguin al cap el client i la resta de parts interessades en l’activitat de l’empresa, com ara els proveïdors i la societat en el seu conjunt. Un dels meus objectius és que els treballadors facin seus els valors de l’empresa. Volem retenir el talent i millorar la cohesió dels equips de treball.
Vostè n’és la cara visible, però qui més ha participat en la candidatura que ha obtingut el premi?
Som un equip de 28 persones, a les quals estic molt agraït. Sense cadascuna d’elles no ens n’hauríem sortit.