Naiara Galdós
“Volia potenciar la identitat d'Escaldes amb '(Es)Sent'”
Premi en dues categories del projecte Caldes 33 anys. Nascuda a Andorra la Vella i resident a la Massana, és llicenciada en Humanitats i Publicitat. Participarà a la biennal d’art AndArt i pintarà un mural a Sant Julià sobre la història de la Dama Blanca.
En què es basa la seva proposta per al projecte Caldes?
Volia potenciar la identitat de la parròquia. I per això vaig jugar amb les inicials d’Escaldes i del verb sentir, per presentar (Es)Sent.
En quines categories es va presentar?
A les tres i vaig resultar premiada en dues. La part de dinamització cultural de la parròquia i la d’emfatització de la zona comercial.
Què creu que la diferencia?
El que vaig presentar va ser una proposta per tal que les persones que visitin Escaldes puguin tenir una experiència memorable, més enllà de veure l’estètica.
Com ho va proposar?
Vaig proposar realitzar una sèrie d’intervencions basades en arquitectura efímera, una sèrie d’expressions artístiques i un mercat de productes proximitat.
Un mercat?
Sí, per tal de donar a conèixer els productes que s’elaboren de quilòmetre zero, que molts cops són difícils de trobar. I jugant un altre cop amb les inicials i aquest tipus de productes, surt la proposta d’Eslow Market.
Un cop fet el concurs, els han dit des del comú què vindrà després?
Encara no. Perquè a més a més, la cònsol va explicar que hi havia projectes interessants que no havien guanyat. Imagino que serà una qüestió de temps i veure les partides pressupostàries que hi poden destinar. Però la iniciativa del comú és molt bona.
Què en pensa del format?
És un molt bon sistema. I seria una llàstima que les propostes del concurs quedessin en un calaix i no s’executessin. Però estaria molt bé que altres comuns optessin per apostes similars.
Més personal. Com es definiria?
Sempre m’ha agradat el món de l’art i la cultura. I em considero una persona creativa, inquieta. I és el que intento plasmar a les meves obres.
Però abans treballava en el món de la publicitat.
Sí, i va ser quan va néixer la meva segona filla, quan vaig decidir fer un canvi, deixar l’agència on estava i crear Naona, que em permet unir el món de la publicitat, la comunicació amb la creació artística. A més a més, el nom surt d’unir el nom de les meves dues filles, Naami i Ona. I, així no he de renunciar a res i puc conciliar la vida familiar amb la feina que m’agrada.
Venim d’un any complicat en què hi ha hagut el confinament. Com l’ha viscut?
Acabava de ser mare per segona vegada i vaig aprofitar aquells mesos per fer un màster de disseny d’espais i experiències culturals. I els estudis em van servir molt a l’hora de fer la proposta que vaig presentar per al projecte Caldes i potenciar la unió de la creació i la comunicació.