Eduard Martín

“La digitalització és un procés sense marxa enrere”

Participarà dijous en una formació en línia sobre el 5G al retail pels comerços d'Andorra. 56 anys. Enginyer informàtic per la Universitat Oberta de Catalunya. CEO i director del programa 5G a Mobile World Capital de Barcelona. Degà del Col·legi d’Enginyeria Informàtica de Catalunya.

Eduard Martín

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El 5G. Què és això?

És una de les xarxes de comunicació intel·ligent més importants que hi ha. Al Mobile World Capital tenim un programa de tecnologia i ens dediquem a promoure el 5G com una eina de desenvolupament de les prestacions digitals més avançades, que comporta aspectes innovadors que inferiran en totes les àrees de negoci de la vida com poden ser el comerç i el turisme, motors econòmics particulars d’Andorra.

Això és un canvi de paradigma?

Anem cap a escenaris híbrids on la presencialitat i la possibilitat d’interactuar virtualment anirà creixent. I això passar per incorporar una excel·lent connectivitat a nivell de fibra òptica. Els comerços tindran noves experiències per personalitzar l’oferta i ajudar els ciutadans a fer bones tries.

Posi’m un exemple d’aspectes innovadors que puguin aplicar-se al comerç tradicional...

La connectivitat pot permetre en un comerç de roba incorporar els hologrames per saber com et queda el vestit sense necessitat de provar-ho. O incorporar la realitat estesa perquè els clients assenyalin una peça de roba i rebin tot tipus d’informació sense necessitat que hagin d’esperar.

Carai...

Això dona més dinamisme i passa per emmagatzemar dades en el núvol perquè sempre estiguin disponibles per al client. Aquesta sèrie de tecnologies lligades a l’entreteniment enriqueix l’oferta.

Per al client és com si estigués navegant per Google...

És una experiència. Amb uns pantalons et pots arribar a preguntar: me’ls he de provar? N’hi haurà de la meva talla? M’aniran bé? On estan fabricats? Són respectuosos amb el comerç sostenible? Doncs això, gràcies a la realitat estesa, estarà disponible enfocant una peça de roba amb el teu mòbil.

Més informació implica passar més temps al comerç. No poden arribar a confondre el client?

La gràcia és cercar l’equilibri. La tecnologia no és el centre, no es tracta d’assassinar el comerç tradicional. La informació s’ha de modular i no es tracta de substituir persones, sinó posar a disposició de les persones una tecnologia transformadora.

Ens digirim cap a una societat cada vegada més impacient?

La història de la humanitat està plena de canvis que condueixen a nous hàbits socials. Allò important és ser conscients d’on anem amb els seus avantatges i inconvenients. La societat tindrà noves característiques i no hauran de ser pitjors que les anteriors.

Sona revolucionari...

La digitalització és un procés sense marxa enrere com ho va ser la industrialització. Generarà feina i progrés econòmic. Els països que no s’incorporin plenament a aquest procés tindran dificultats en un periode més curt de temps.

tracking