Resma Punjabi
“El turisme inclusiu és una oportunitat per a Andorra”
És una apassionada del turisme i en els viatges que ha realitzat ha detectat que hi ha una manca d’informació i que no és accessible per a tothom. Psicòloga de professió, ha desenvolupa’t Parla’APP
Què és Parla’APP?
A Parla’APP ajudem els clients a fer més accessible la informació bàsica sobre els seus serveis, des de la perspectiva del disseny per a tothom i la interpretació multisensorial.
Com ho fan?
Fem estudis sobre l’adaptació de la informació i la senyalització d’accés als llocs; creem continguts multimèdia com ara vídeos curts amb àudio, llengua de signes, subtitulació i diferents idiomes.
Què vol dir turisme inclusiu?
El turisme inclusiu és el turisme que permet la igualtat d’oportunitats, de totes les persones, i que de manera còmoda, autònoma i normalitzada afavoreix l’activitat turística.
També serveix per a les persones amb capacitats especials?
Totalment! Hem ideat un sistema amb missatges curts, vocabulari simple i bàsic, tenint en compte, dins de les possibilitats, les normes de lectura fàcil, i que siguin molt entenedors, perquè la informació de l’indret turístic que s’està visitant pugui arribar a qualsevol persona. Estic convençuda que el turisme inclusiu és una oportunitat per a Andorra.
Han inclòs diferents idiomes?
Sí. Una vegada escaneges el codi QR, la primera finestra que se’t presenta, amb el nom de la ubicació on ets, et demana seleccionar l’idioma amb què vols rebre la informació. I s’ofereix el català, el castellà, el francès i l’anglès, i se’n poden posar més.
Com va sorgir la idea?
Fa aproximadament tres anys em vaig quedar sense feina i vaig tirar endavant aquesta idea que feia temps que em donava voltes. Vaig crear el pla de negoci i l’estructura per anar-la desenvolupant després.
Ha parlat amb l’administració?
Vam presentar el projecte i des del primer moment va agradar a tots els comuns fins que es va derivar al programa Infoturisme, un programa amb què Andorra Turisme i els set comuns col·laboren activament.
Expliqui’ns-ho...
Hem treballat conjuntament amb tots els comuns perquè més de 100 punts d’interès turístic i cultural d’Andorra tinguin informació accessible per a tothom. Per tenir una difusió de la informació les 24 hores dels 365 dies de l’any.
Com ho han fet per ubicar-los?
S’han instal·lat uns petits faristols a les zones properes als punts d’interès turístic, a una alçada que hi pot accedir tothom, on hi ha un panell informatiu amb el codi.
Han tingut algun premi?
Vam ser un dels guanyadors dels ACTINN Awards 2020 i finalistes en el Ship 2B de MoraBanc el 2018.