Marta Borràs

“La pandèmia ha fet possible que els més joves ens coneguin”

El municipi ha posat en marxa al país una original campanya promocional basada en l’olfacte, amb la instal·lació a l’avinguda Carlemany d’un OPI (objecte publicitari il·luminat) que conté aromes mediterrànies.

“La pandèmia ha fet possible que els més joves ens coneguin”

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Per a la campanya han apostat pel màrqueting sensorial...

Sí, hem volgut implicar altres sentits més enllà de la vista. És cert que la vista té un pes molt important quan vols cridar l’atenció d’algú, per això també hem volgut estimular l’olfacte, portant a Andorra les olors típiques de la platja i de l’estiu.

Per què aquest format?

En promoció turística és important reinventar-se constantment i vam pensar que la proposta era original. Una imatge val més que mil paraules, però també ens agrada anar més enllà.

És cert que no és habitual trobar un OPI que es pugui olorar.

Gens habitual, i de fet nosaltres no havíem utilitzat mai res semblant. Sí que és veritat que feia dos anys que pensàvem coses noves, però va arribar la pandèmia i ho vam haver de deixar tot de banda.

I ara han recuperat la idea. Per què a Andorra?

Per la bona relació turística que sempre hem tingut amb el Principat. No cal dir que tenim molts visitants andorrans, que aquí hi ha moltes segones residències de famílies d’Andorra, des de fa molts anys. Per això vam pensar que la primera promoció internacional havia de ser amb el país que tenim més a la vora.

Pràcticament no necessiten fer publicitat al país...

Els lligams són molt forts i és veritat que gairebé no ens fa falta fer-nos conèixer a Andorra. Però precisament per això també ens feia molta il·lusió portar la campanya al país. Ha estat una manera de reivindicar aquests lligams.

A què és deguda aquesta popularitat de Cambrils al Principat?

Doncs probablement al fet que és la platja a la qual s’arriba més directament des d’Andorra. Les bones comunicacions per carretera hi ajuden. I també hi contribueix que la nostra és una destinació molt tranquil·la i familiar.

Com a destinació turística, com els ha afectat la pandèmia?

L’impacte de la Covid-19 ha tingut la seva cara i la seva creu: per un costat, hem perdut molts turistes internacionals de llocs com el Regne Unit o Alemanya. Per contra, hem crescut com a destí de proximitat.

També entre els andorrans?

Sí, la pandèmia ha fet possible que generacions més joves que potser no coneixien Cambrils descobrissin la destinació.

En quin sentit?

Per exemple, famílies que tenen un apartament aquí des de fa molts anys, però en què els fills i els nets potser solien anar de vacances més lluny els darrers estius. Ara, la tercera generació ha pogut reviure les mateixes experiències que van tenir els pares quan eren nens.

tracking