Adel Nsir

“És un orgull representar Andorra a les Claus d'or”

Amb devoció pel client al llarg de la seva trajectòria laboral, va orientar la feina fins que va acabar treballant en un hotel. Des de la posició de grum va anar aprenent l’ofici i formant-se, fins rebre el màxim reconeixement.

Adel Nsir

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Quina funció fa un conserge dintre d’un hotel?

Un conserge és la persona que fa realitat totes les peticions dels clients. En el nostre cas, la gran majoria dels nostres clients ja es dirigeix a nosaltres per resoldre totes les seves inquietuds: informació local, reserves de restaurants, trànsfers o inclús peticions més complexes.

Quina formació requereix?

En aquesta professió és tan important la formació com les aptituds. És cert que es requereix una formació tan professional com a nivell d’idiomes, ara bé, les aptituds com el do de gent, l’empatia o l’amabilitat són bàsiques en el nostre dia a dia.

Quines qualitats destacaria per a un bon conserge?

Realment hi ha molts factors necessaris per ocupar aquesta posició. Segurament les habilitats socials i la perseverança són els més importants.

Què són les Claus d’or?

Les Claus d’or és la institució més prestigiosa en l’àmbit de mundial de conserges. Té el seu origen a França, on l’any 1952 va ser fundada. Deu anys més tard es crea l’associació espanyola i ara, gairebé 60 anys més tard, aquesta associació aterra a Andorra. A l’hora s’ha de tenir en compte que les Claus d’or és un segell internacional de qualitat present en els millors hotels del món, i el fet que ara estigui a Andorra i concretament a l’Andorra Park Hotel m’omple de satisfacció.

Què suposa ser el primer conserge reconegut amb aquest guardó a Andorra?

Sento molta emoció pel que això representa. En primer lloc és un reconeixement a la trajectòria i a la meva dedicació cap als nostres clients. En segon lloc és un orgull representar Andorra en aquesta associació i espero que això serveixi de precedent per fer créixer la presència d’Andorra dins d’aquesta organització. Per últim, crec que és un valor afegit molt important per a l’Andorra Park Hotel ja que és una consolidació per l’aposta per ser un referent quant a servei i qualitat.

Quina petició dels clients el va satisfer més de complir?

La veritat és que hi ha molts moments, realment és difícil decidir-me per un. Els moments de més satisfacció arriben quan, al moment de la sortida, els clients et diuen que no volen marxar. Recordo especialment un nen britànic que plorava a la sortida perquè no volia tornar a casa. Són moments que marquen i que queden per sempre.

Té algun tret diferencial el turista que visita Andorra?

La veritat és que rebem moltes tipologies de turistes i tots de característiques diferents. Segurament tots tenen un tret en comú i és la recerca del servei i la qualitat del producte.

tracking