Philip Rosenberg

“Sempre intentem introduir el cinema a les nostres creacions”

Es va introduir al món del circ amb sis anys. Més tard va estudiar a l’Escola nacional de circ de Mont-real, on va conèixer qui esdevindrien els cofundadors del Cirque Le Roux. Demà representaran La Nuit du Cerf a l’Auditori Nacional.

Philip Rosenberg

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

És la primera vegada que Cirque Le Roux visita Andorra?

Sí, és la primera vegada que la nostra compa­nyia visita Andorra.

Estan especialitzats en cinema-circ. De què estem parlant exactament?

Sempre intentem introduir el món del cinema a les nostres creacions. En el primer xou ens vam inspirar bastant en el cinema de Hollywood dels anys trenta i ara ens centrem més aviat en els any setanta. Farem l’ullet a referències com ara la Nouvelle Vague o el cinema europeu. És el segon big boom del cinema.

Quina història hi ha darrere de l’espectacle ‘La Nuit du Cerf’?

Bàsicament és la història de tres germans que es reuneixen de nou a la casa familiar després d’anys sense veure’s. El motiu de la reunió és el funeral per la mort del pare, que durarà dos dies. A partir d’aquí comencen a passar esdeveniments estranys i inesperats.

Es tracta de la continuació de l’espectacle ‘The Elephant in the Room’. És molt diferent?

És diferent en termes d’estil però la història és completament nova i diferent. Realment, doncs, no és important si has vist o no el primer xou per entendre-la i gaudir-la.

Diuen que sempre basen la seva recerca en les personalitats i sensacions humanes... Ho pot explicar?

Hi ha una dosi molt alta de treball en grup sempre que creem els nostres xous. Allò que realment ens interessa són les connexions i les emocions íntimes i reals entre amics, coneguts, amants... Sempre intentem plasmar això als diferents escenaris on actuem. Aquest és el nostre propòsit.

Es tracta d’un xou molt premiat. Què creu que és allò que diferencia aquest espectacle dels altres?

Diria que sempre intentem anar una mica més enllà, en tot. Fins i tot en el disseny del vestuari. Jo diria que, amb relació al primer, aquest és un espectacle una mica més ambiciós. Hi ha sorpreses que no t’esperes.

En quina disciplina està especialitzada vostè?

Estic especialitzat en hand-balancer, em balancejo i faig trucs sobre les mans. Requereix una gran força als dits.

És difícil combinar acrobàcies i dramatúrgia?

És definitivament el repte més difícil. És complicat introduir el circ dins d’una història sense aturar-se i parar per fer el truc. Nosaltres volem que surti com més natural possible.

Què n’esperen d’aquest espectacle?

Volem que la gent aconsegueixi connectar amb nosaltres.

tracking