Nil Solans
“Les GSeries són pilotatge pur, tots els cotxes són idèntics”
Tenia 20 anys quan va posar el primer peu al món dels ral·lis i acumula títols com el de campió del món júnior i WRC3 l’any 2017. A partir d’aquest cap de setmana se’l podrà veure disputant les GSeries en la categoria GIANT.
És un dels millors pilots de ral·li espanyol i participa en les GSeries des del 2012. Parteix com a favorit?
No em toca a mi dir-ho! Però tinc molta experiència al circuit, entenc molt bé com s’han de fer les coses i això ens ajuda molt a ser uns bons candidats.
Què li aporta fer aquesta carrera? És un entrenament?
Sí. A l’hivern passem dos o tres mesos parats. Les GSeries ens serveixen de preparació i per no perdre el ritme. El cotxe s’assembla molt a un de ral·li: pesa poc, té bastant potència i és molt divertit i àgil. Transmet molta sensació de velocitat i fa molt soroll, perquè portes el motor de copilot.
Què és el que més li agrada d’aquest campionat?
El més divertit és que les GSeries són pilotatge pur, perquè tots els cotxes són idèntics: porten el mateix motor, les mateixes rodes... El que ho faci millor i sàpiga treure més suc al cotxe és el que guanya.
La clau a l’hora de conduir sobre el gel.
Anticipar-te molt. A les corbes has de girar molt abans, perquè el cotxe pivota sobre si mateix, derrapa i es col·loca per tenir la posició idònia per entrar a la corba.
Com va ser la primera experiència en un World Rally Car?
Va ser heavy perquè va venir tot a última hora. És el ral·li on he anat amb més calma i me l’he jugat menys, perquè no volia cometre cap error. Pel cotxe que portàvem, el resultat va ser molt bo perquè vam millorar els resultats d’altres anys.
A què aspira?
L’objectiu sempre ha estat poder dedicar-me a aquest esport, gaudir-ne i viure’n. La meta és poder córrer el World Rally Car i dedicar-me als ral·lis.
És difícil?
Molt, perquè només hi ha nou seients al World Rally Car. Si canvien els reglaments i permeten entrar noves marques i cotxes com, per exemple, híbrids o elèctrics, serà molt positiu per als pilots joves.
Creu que anirà cap aquí?
No a curt termini, però potser d’aquí a uns anys, si canvia la línia de mercat.
Què cal per córrer ral·lis?
Experiència, constància i mentalitat; és tot cap.
Com ha de ser la relació amb el copilot?
T’hi has d’avenir i ha de tenir talent. Hi ha un tema de coordinació entre pilot i copilot que és molt important i també és essencial entendre’l quan parla. Quan vaig amb en Marc Martí, no l’escolto, m’entren les notes per l’orella i senzillament sé el que ve, no he de fer l’esforç d’escoltar-lo.