MARC CORTÉS

“Cal entendre les noves regles de joc de l'economia digital”

Especialitzat en la creació de nous models de negoci avui durà a terme la conferència ‘Frictionless: 5 superpoders per liderar la relació amb el client i dissenyar una estratègia omnicanal d’èxit’, en el marc de Chapter Andorra Esade.

Marc Cortés

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

De què parlem quan ens referim a l’estratègia omnicanal? Parlem d’una empresa que es dirigeix als mercats o als clients a través de diferents canals: botiga física, unicommerce, xarxa de venedors... però a mi m’agrada més utilitzar el concepte frictionless perquè posa l’experiència de l’usuari al centre.

Parla de fer créixer el seu negoci a partir de la tecnologia adequada…

Estem en un moment en què la tecnologia és un element central que pot ajudar a fer créixer negocis. Si mirem els negocis que estan escalant, veurem que se centren sobretot a entendre molt bé l’usuari i, a partir d’aquestes dades, intenten millorar l’experiència.

Estem parlant del ‘growth marketing’?

Seria una aplicació del màrqueting que s’utilitza per créixer de manera accelerada.

Fins a quin punt és important cuidar la relació amb el client? És fonamental. Per a un negoci és important que un client et faci moltes compres i que torni si l’has convençut. En el context hipercompetitiu actual això és bàsic.

És difícil estar al capdavant d’una empresa?

Els lideratges són complicats perquè els esdeveniments ara van molt més ràpid i estem en un moment en què estan canviant les preguntes que ens hem de fer. Segurament amb els coneixements que teníem no tothom és vàlid per poder liderar una companyia. Cal replantejar-se noves preguntes.

A quin perfil d’oient va dirigida aquesta conferència?

A empresaris que ja tenen cert recorregut i que allò que necessiten és reinventar el model de relació amb els seus clients.

Què sol buscar la gent quan acut a vostès?

Entendre les noves regles de joc d’aquesta economia impactada pel món digital i aprendre com exercir el lideratge en aquests moments. També com definir fulls de ruta en la nova realitat de l’economia digital.

Quins canvis aconsegueixen respecte de la situació de partida?

Assolir objectius. Però més enllà, una comprensió molt clara de quina és la realitat del mercat així com seguir el procés de transformació de les compa­nyies per poder donar resposta a aquestes oportunitats.

Funciona amb totes les empreses?

Crec que ha de poder funcionar amb totes però la manera de fer és diferent. No és el mateix una amb molts recursos que una altra de petita. El procés de digitalització acabarà afectant tot tipus d’empresa.

tracking