Albert Costa

“Em vaig quedar a les portes de l'F1, però m'he reinventat”

Li corre benzina per les venes i és el primer i únic espanyol a ser pilot oficial Lamborghini. Competeix als campionats GT World i Adac GT Masters de la mà de l’equip Emil Frey Racing. A Andorra ha trobat casa seva.

Albert Costa

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

En quin moment va saber que es volia dedicar al món del motor?

Des que vaig començar a tenir consciència, perquè és el que he viscut sempre a casa: el pare havia estat un gran pilot i el meu germà havia competit al Mundial de 250 centímetres cúbics.

Parla de motos... però és pilot de cotxes.

M’estava preparant per competir en motos quan em van oferir córrer un campionat de karts per a nens i nenes que no havien competit mai. El vaig guanyar i als 15 vaig ser campió del món oficiós de karts. Tres anys després estava competint a la Fórmula Renault 2.0 i em vaig proclamar bicampió d’Europa. Tenia totes les eines per anar a la Fórmula 1, on tenia plaça de pilot provador, però el patrocinador va desaparèixer amb els diners i em vaig quedar quatre anys parat.

Com va ser?

Molt dur i frustrant, però vaig continuar treballant de coach de pilots. Després de picar a moltes portes vaig obrir els ulls i vaig veure que no tot era la Fórmula 1, sinó que hi havia altres categories. Vaig fer una prova amb l’equip Emil Frey que corria amb Jaguar i el mateix dia vam signar el contracte.

Segueix amb ells.

És molt bonic perquè avui dia continuo amb l’equip que em va donar l’oportunitat de tornar a córrer, però ara soc pilot oficial Lamborghini.

Què sent dins del cotxe?

Em sento com a casa. No penso en res i l’únic que faig és intentar treure el màxim profit del cotxe, anar el més ràpid possible i guanyar.

Com encara competir contra Valentino Rossi aquest any al GT World?

Sempre ha estat el meu ídol i competir contra ell és un somni fet realitat. A més, és molt positiu per donar a conèixer aquesta categoria en l’àmbit mundial.

Cada vegada es parla més de la salut mental, també en el món dels esports. Com es prepara?

Mai havia treballat aquest aspecte, perquè pensava que no em feia falta, però fa mig any vaig conèixer una persona que m’ajuda i ara m’adono que és molt important. Vivim molta pressió i hem d’estar concentrats perquè ens juguem la vida al volant. T’ajuda a tenir la situació sota control.

Què diria als joves que volen fer carrera en el món del motor?

Que lluitin pel seu somni, però que no deixin d’estudiar. El món dels cotxes és molt difícil, els diners ho mouen tot i cal tenir un pla B. Jo em vaig quedar a les portes de la Fórmula 1, però he pogut reinventar-me en el món del gran turisme i ara soc extremament feliç.

tracking